Slopas garagevändningen?

När jag körde upp frågade jag inspektören när Garagevändningen skulle slopas.
Oktober 2005 kommer den nya övningen införas, just för att inspektörer och elever på skolor ska kunna öva på den nya övningen för att sedan på våren köra upp.
Han låter meddela att alla som kör upp med garagevändningen ska vara MYCKET glada då den övningen är VÄLDIGT lätt om man jämför med den övningen som ska ersätta.

Han ville inte gå in på detalj hur den nya såg ut men gav en kort beskrivning.
* krypkörningsövning där du ska hålla dig inom ett område. liknande en liten labyrint med svängar i. Man skulle tydligen få sätta ner foten MAX 3 ggr och detta var på speciellt utvalda ställen.
Inspektören går brevid dig väldigt nära och krypkörningstempot ska verkligen vara KRYPkörning.

Fick detta bekräftat av en trafikskolelärare i sthlm också.

garagevändningen är inte så svår när man väl fått den till rutin så att den sitter, men det kan givetvis variera beroende på vad man har för hoj.


/AC
 
Bike hade en bra artikel i senaste nummret där de går igenom de kommande förändringarna i körprovet för A1/A.
 
Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back
Top