Slits i bromssadel KTM

Spretman

#9 med handskarna på hyllan
Gick med
19 Aug 2003
Hoj
Suzuki RMZ450
Hej !

På min KTM 450 SMR 05.a är det superbökigt att byta bakhjulet, att lossa bromsoket från svingen är inte det lättaste. Killen jag handlade hojen av sa att han visste några som hade kapat upp spåret i bromssadeln så att det lättare gick att haka loss.

Är det någon som har gjort detta ? Var kapade du ? Kan det påverka hållbarheten negativt på sadeln ?

Tacksam för hjälp.
/
Fredrik

Spretman skrev:
Hej !

På min KTM 450 SMR 05.a är det superbökigt att byta bakhjulet, att lossa bromsoket från svingen är inte det lättaste. Killen jag handlade hojen av sa att han visste några som hade kapat upp spåret i bromssadeln så att det lättare gick att haka loss.

Är det någon som har gjort detta ? Var kapade du ? Kan det påverka hållbarheten negativt på sadeln ?

Tacksam för hjälp.
/
Fredrik

Man behöver inte ta loss oket för byte bak!!! :fatta!

Lyft inte hjulet bakåt som man till 99%vill utan ta det uppåt så går det att svänga det åt höger och vipps är du förbi oket. Lätt som en plätt.

Tog också av oket i början men detta sättet har funkat för mig de senaste året. Och jag har 5" fälg bak.

Hoppas du fattar annars :fyllisar så löser det sig....

Och att ta loss oket är ju bara att putta det åt sidan när du hjulet löst så inte bromsskivan är kvar i. Det är ju bara glidbultar så det ska inte heller vara några problem ju :banana

Last edited:
Spretman skrev:
Hej !

På min KTM 450 SMR 05.a är det superbökigt att byta bakhjulet
*blablabla*
*HEPP*

Kå...Te....Äm... :va :confused:
But why?

liljekvist skrev:
Man behöver inte ta loss oket för byte bak!!! :fatta!

Lyft inte hjulet bakåt som man till 99%vill utan ta det uppåt så går det att svänga det åt höger och vipps är du förbi oket. Lätt som en plätt.

Tog också av oket i början men detta sättet har funkat för mig de senaste året. Och jag har 5" fälg bak.

Hoppas du fattar annars :fyllisar så löser det sig....

Och att ta loss oket är ju bara att putta det åt sidan när du hjulet löst så inte bromsskivan är kvar i. Det är ju bara glidbultar så det ska inte heller vara några problem ju :banana

Jag Fattar :kocko ska test det och lyfta mer uppåt än bakåt och om inte det fungerar så vet jag vem jag skall :fatta!

Man gör ju gärna lika dant som jag gjorde på Suzkan förra säsongen :brinnerup

Supermoto skrev:
*HEPP*

Kå...Te....Äm... :va :confused:
But why?

Jaha ja, nu blev du fundersam.....
:D

Jag har lämnat Suzuki för någon annan........... :pannkyss

Nä, det var så att jag lessnade på suzukis lilla fyrtaktare rmz250 och köpte den nya ktm 250SXF.

Och med den hojen i bagaget känndes det roligt att också åka Ktm på motardbanan, så jag gjorde en bytesaffär med en annan trevlig tjomme. Ett roligt + är också att stötdämpare, hjul, bromsar går att flytta mellan hojarna, så till sand race kan jag köra stora crossen och hänga med på rakorna när vi kör blandklass Bra va ?

Så thats why Suzuki blev KTM. :) :D

Spretman skrev:
Jag Fattar :kocko ska test det och lyfta mer uppåt än bakåt och om inte det fungerar så vet jag vem jag skall :fatta!

Man gör ju gärna lika dant som jag gjorde på Suzkan förra säsongen :brinnerup
Om du inte fattar så är du :kocko ................. :hihi

Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma