a.tibbling
Ny medlem
Slitna kamaxlar! Suck...
Köpte min Kawasaki ZZR 1100 - 95 förra sommaren. Var redan lite svårstartad då. Man fick väl dra en 5-7sek innan den hoppa igång. Hade då isär o kollade förgasare rengjorde o kolla stiften. Bytte olja och filter i samma veva Såg väl helt ok ut! Hade ihop den o hade o övningskörde med ca350- 400 mil o tog kortet slutet av september. Blev inte så mycket åka efter det. Tog ut hojen för 2 veckor sedan tog en liten provtur på 2-3 mil hem till en polare som handahar oljedunken
Byte olja o filter sen hem igen, men lika seg att starta som vanligt. Kom hem o tänkte att ska fan riva ner o kolla ventilspelet. Sagt o gjort började riva ned o efter några timmar så va man där. Kollade in axlarna o ser tydliga tecken på att den gått varmt, på två nockar är det typ gropar "sår" på! Mätte spelet och hade det bara på 4 ventiler av 16. Tagit bort toppen ock ska mäta ventilerna och kolla så inte ventilsätena är dåliga. Annars blir de bara rengöra o slipa in ventilerna med lite pasta o snygga till. Va tror ni om kammarna. Bara leta bättre begagnade, eller vågar man köra med dem om man är noga med oljebyten o har rätt spel så det inte ligger på som det tydligen gjort!
Kanske någon har kammar liggandes hemma och vill bli av med
Vipporna såg helt ok ut.
Köpte min Kawasaki ZZR 1100 - 95 förra sommaren. Var redan lite svårstartad då. Man fick väl dra en 5-7sek innan den hoppa igång. Hade då isär o kollade förgasare rengjorde o kolla stiften. Bytte olja och filter i samma veva Såg väl helt ok ut! Hade ihop den o hade o övningskörde med ca350- 400 mil o tog kortet slutet av september. Blev inte så mycket åka efter det. Tog ut hojen för 2 veckor sedan tog en liten provtur på 2-3 mil hem till en polare som handahar oljedunken

Kanske någon har kammar liggandes hemma och vill bli av med

Bifogat
Last edited: