R6 - låter motorn ok??? Tekniknoja!

• Thread starter Thread starter FP
  • Start date Start date

FP

Ny medlem
Gick med
31 Oct 2009
Hoj
CRF250
R6 -00

Har fått för mig att motorn inte låter som den ska, hörs ett metaliskt vinande ljud vid toppen.

Har precis justerat ventilerna på den, gjorts enligt manualen med momentnyckel osv osv. kammarna rullade fint när jag drog runt motorn innan toppkåpan åkte på. Nyss bytt olja också. Kamkedjespännaren är redan kollad, o k.

Är jag nojig nu eller är det dax att riva motorn och byta delar hej vilt? :va

Ibland får man ju för sig massa ideér om att saker inte funkar som dom ska osv. jobbigt.

Kan vara att jag inte hört en hojmotor på 4 mån, bara suttit i min 1,2l pendlarbil som låter mindre än en symaskin. Men jag tycker ändå att det låter vinande, metaliskt... ska hem till en bekant med samma hoj och lyssna, förhoppningsvis låter den likadant :)

Blir till att dricka massa rödpang ikväll så glömmer jag nog det till imorgon :yoparty

När ja hade Gixxern så va de samma nojja över kamkedjan trots att ja bytte till manuel sträckare.. borde kanske söka hjälp ist :banana

Den dära motorn kändes okej, som min i ljudet :)

Men ska göra en översyn av mina nockar, se om den har rätt tolerans :) kanske daggs, den har ju bara körts 1000mil sen 2009, ägaren innan mig på motorn har kört en del barna :)

När man lyssnar nära och noga hör man alltid konstigheter tycker jag. Tror inte att det är något fel på den där.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti