Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
Är det inte bättre att ta några varv i en rondell? Så man slipper slita på mitten av däcket.Nu, som en gamling på utsidan hade jag kört ytterligare tusen miles rakt fram inom typ... ...24 timmar, kanske? Ett värdigt slut för ett gammalt däck.
Är det inte bättre att ta några varv i en rondell? Så man slipper slita på mitten av däcket.
Hur lång är en vanlig stor rondell? 100m
10 varv är 1 km
100 000 varv och du är uppe i 1000 mil.
Det där fixar han på ett dygn ?
Ledsen BF. Har inte kört på MT60. Vi håller tummarna för att notrightrider kan hjälpa oss med lite synpunkter i stället.@perjul
Du har nog avverkat en hel del offroaddäck. Har du testat MT60 och isf. vad tycker du?
Ser det däcket ut att tåla 1000 miles?Det är en märklig diskrepans mellan rätskivan i mitten och injekteringsstropparna ute i periferin.
Verkligen periferin, alltså, på olika plan.
Nej, ärligt - jag vet att du kör massor, inte är rädd att svänga och tycker bättre om små kurviga sträckor än The Slab.
Men, man skall ta sig dit där det är kul att köra också - och då blir det så där.
Jag hade som du planerat in ett byte, och sett till att göra något kul med däcket det sista.
För förti år sedan hade jag börnat upp resterna. Nu, som en gamling på utsidan hade jag kört ytterligare tusen miles rakt fram inom typ... ...24 timmar, kanske? Ett värdigt slut för ett gammalt däck.
Dessutom känns det fel att börja med 1000 mil landsväg på en splajrans nytt däck.
Disclaimer:
Man skall vara väldigt försiktig med att starta en Ironbutt på dåliga däck. Många har fått erfara hur snabbt ett redan slitet däck går ner sig det allra sista, och åtskilliga har fått avbryta sitt försök och halta hem istället för att få det åtråvärda diplomet. Men, däck uppför sig olika, och ett sådant Michelin håller emot bra det sista.
Du har 200 lagliga mil kvar i det däcket så länge temperaturen ligger under 25° och du tänker dig för i väta.
Gå för det!
Kör man 98% landsväg bör man kanske fundera på att köra på Michelin Commander 2 - om man vill ha bra väggrepp och livslängd. 1500 mil är det kortaste jag kommit, trots min huliganismiska körstil (det smala framdäcket slits snabbast). Däremot röd porfyr + regn fungerar mindre bra med det.Om ja, så noterar jag att jag byter alldeles för ofta...
Ser det däcket ut att tåla 1000 miles?
Ingen kritik som sådan, mest bara nyfiken.
Om ja, så noterar jag att jag byter alldeles för ofta...
Nä, räcker med att köra båda sidorna i rondellen....och sedan färjan över till England för att svarva ner högersidan?
Attans! Båten tar ju inte PAX länge.
Och notrightrider, pga dig så står ytterligare ett 6006 och väntar till XTn. Ska bara pressa ut en helgtur till av det gamla.
![]() |
Farligt vilseledande alkomätare på marknaden
Ett stort oberoende test ut... |
![]() |
Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey
För att fira den trefaldige... |
![]() |
Vi provkör Indian Sport Chief RT
I Allt om MC nummer 8 som k... |
Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma
När en hojfirma i Tombolo i... |
|