Sliten lack på tanksidorna

Tanken på tjejens hoj är hal som barnsnor...

Om man pular dit stompgrips, går det att få bort det utan att lämna fula märken? Hur bär man sig åt? (Lite diskussion om huruvida det är "cp-fult jue" eller inte)

Stomgrips tycker jag personligen är skitfult, -ser ut som att köra med en emballageplast på tanksidorna. Säkert bra grepp och skydd men fult!

TechPad är snyggare, skyddar bra och lätt att applicera och ta bort.

Plast säljs av i princip alla mc-tillbehörsaffärer, får man på plasten snyggt så är det skyddet lika bra som ovanstående, finns i olika utföranden, färgade, kolfiber look osv. Det krävs lite tålamod, skicklighet och finess för att det ska bli snyggt! Av egen erfarenhet vet jag att dessa filmer, plaster ger en del limrester kvar. Men det brukar ge med sig med kemisk ren bensin på en trasa och lite "gnuggande"

Själv har jag valt TechPad eftersom dom föll mig mest i smaken, men som vanligt är det ju smaken som avgör (ibland)... Har beställt från USA och återstår att se om/när dom kommer, pengarna är i alla fall dragna från kontot :confused:

http://www.techspec-usa.com/products/gs_triumph.html

Last edited:
Ja det är ju inte roligt! Fick hem en uppsättning tech-spec snake skins igår så jag har samma planer som du, men det är jävligt trisst att behöva plasta in grejerna det första man gör i stort sett. Borde vara standard med metallic.

Hur lång leveranstid var det? Tänkte också beställa från techspec.

ganska vanligt...finns genomskinnliga plast ark att köpa som skall sättas ditt när det är nytt...eller va lite rajsig och sätt ditt "stomp-pads..eller gripps" så få du bättre grepp när du hänger ut knäna eller skall åka på slangen. Kör du mycket bakdäck eller gör korrekt sido-förflyttningar så nötter du mycket just på sidorna på tanken speciellt med syningen av skinnstället som oftast går runt utsidan av knätt

Enl mail tar det ca 2 veckor. Beställde den 7/4 så mina borde väl trilla in snart!

Kan återkomma med lite mer utförlig info när jag fått dom, satt på dom!

Kunde inte hålla mig längre - har beställt snakeskins. Jag fick också besked om att det skulle ta ca 2 veckor. Hoppas de hinner komma innan SMC-kursen 10 maj...

Apropå grepp.. Jag ser nog mest fram emot att ha bra grepp vid inbromsningar! Det är egentligen då jag upplevt "halkan" mest.

Och jag har också svart lack. Hojen har gatt 75 mil, och är redan nött och ful. Förbannade mig själv för att jag köpte en till svart hoj! Men det är ju så snyggt, så vad gör man? Önskar bara jag tänkt på det när det var helt ny och skaffat pads på en gång.

Är den riktigt bra så är den värd priset!

Köpte du ngn?
Om inte kanske vi kan gå ihop och dela på ett ark?

Nope.. Inte för det hiskliga priset... Behövde motsvarande ett a4 så
det fick vara... PM:ar..

Vilken är "bättre" och snällare för lacken? skyddsfilm eller såna stompgrips?
Skyddsfilm syns minst har jag för mig.
Stompgrips hittar man i mc butiker, då borde dom väl ha skyddsfilm också?

//Kriss

Det har dom säkert men det kostar därefter... Reklambyråerna har en väldigt tunn film som dom använder till dekaler som funkar... Bara ringa runt och fråga...

Ang att ta bort stompgrips så lämnar dom duktigt med limrester även om man värmer lite men Biltema har Label Off som löser upp limmet enkelt och utan att skada lacken... :tummenupp

Last edited:
Stomgrips å de andra skulle se ut som skit på min customtank, jag behöver smalare varianter. Har även letat som fasiken efter ett bredare cleant tankskydd (har feltemas svarta variant idag), men inte hittat ngt.

Tips?

Som av en slump fick jag skyddena i dag. Blir dock montering först i helgen då det skulle vara varmt samt att hojen skall stå ca 12 timmar efter applicering. Ser ut att bli bra, kan ta foton efter monteringen!

Nope.. Inte för det hiskliga priset... Behövde motsvarande ett a4 så
det fick vara... PM:ar..

Det har dom säkert men det kostar därefter... Reklambyråerna har en väldigt tunn film som dom använder till dekaler som funkar... Bara ringa runt och fråga...

Ang att ta bort stompgrips så lämnar dom duktigt med limrester även om man värmer lite men Biltema har Label Off som löser upp limmet enkelt och utan att skada lacken... :tummenupp

har för mig jag använde vanlig t-röd när jag skulle ha bort limmet från orginal dekalerna.....och tyvärr sitter gammal lim som fan...tyvärr blir det alltid viss färg förändring i lacken från "sol-nötning". Sen va det bara putsa lacken och wax on wax off....

Nyheter
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing