Var duktig och bytte ut de gamla bromsslangarna till nya färska men lyckades inte få tryck i systemet så jag beslutade mig för att renovera huvudcylindern som jag misstänkte aldrig gjorts och var säkert felet. Nu ser jag att cylinder inte riktigt är i nyskick, det finns lite ruggad yta som även känns tydligt med ett lillfinger, tätningen på kolven ser man även är ojämnt sliten.
Jag antar det inte är någon poäng att stoppa i renoveringskitet jag köpt, det kanske håller ett tag men man är snabbt tillbaka. Att köpa begagnade cylindrar känns lite som gambling så jag skulle gärna ha något i nyskick. Finns det några alternativ där? Har snabbkikat på ebay men har bara sett lite kinasaker hittils.
Jag antar det inte är någon poäng att stoppa i renoveringskitet jag köpt, det kanske håller ett tag men man är snabbt tillbaka. Att köpa begagnade cylindrar känns lite som gambling så jag skulle gärna ha något i nyskick. Finns det några alternativ där? Har snabbkikat på ebay men har bara sett lite kinasaker hittils.