Slitdelar/reservdelar/trimdelar till din 125a!

Ska ge dig ett nummer till en snubbe i trollhättan som kallas "GasGasKlas" han grejjar mycket med GasGas. Han är en toppen kille och hjälper dig i ur o skur! Han har billiga kolvar med. Han skickade ett relä till mig på 2 dagar. Inget strul öht.

Trollhättans MC-Sport

* Tel. 0520 - 792 03

Torng. 72
46173 TROLLHÄTTAN

Fråga honom!
 
Ska ge dig ett nummer till en snubbe i trollhättan som kallas "GasGasKlas" han grejjar mycket med GasGas. Han är en toppen kille och hjälper dig i ur o skur! Han har billiga kolvar med. Han skickade ett relä till mig på 2 dagar. Inget strul öht.

Trollhättans MC-Sport

* Tel. 0520 - 792 03

Torng. 72
46173 TROLLHÄTTAN

Fråga honom!

Tack så himla mkt för den nicco :) det blir säkert as bra:tummenupp
lätt att jag sak fråga han:yoparty
 
Last edited:
Någon med trimmtips för en Aprilia AF1 125 Fututa? Letar runt lite ^^

p.s min search är åt H-vete så jag kan inte söka särskilt bra
 
Suzuki RG 125 -86

Tja,

någon som vet var man kan få tag på effektavgassystem till en Suzuki RG 125 -86? Addemoto.com hade tydligen inte kvar det i sitt lager längre. Vet inte riktigt vart jag skall vända mig med en sån gammal häck...
 
Okej, kollat var enda jävla länk till sidor och letat rätt regält..
MEn kan inte hitta trimcylindrar till honda cbr 125 -06 vilket gör mig frustrerad då jag kollade på det igår.. så ett tips skulla jag tacka för! :)
 
Ingen som kan någon bra supermotard sida ? vet att det finns lite supermotrad å dom olika crosssidorna men vill ha en sidan med mkt motrad saker :P
 
Köpte mig en suzuki rg 125:a i höstas. Insåg inte förrän i förrgår att det inte var orginal på avgassystemet. hela slutändan är otroligt mycket bredare. Plus att ljuddämparen verkar nästan vara hemmasnickrat och popnitat dit.

Är det någon som kan förklara hur formen på själva avgassystemet är uppbyggt och om det verkligen är rätt att ha så otroligt tjockt precis innan ljuddämparen. Kanske tänker fel men trodde man ville ha brett som sen gick ihop till smalt för att få bra tryck.

Eller beror allt på själva effektkurvan?
 
3010773 Köpte mig en suzuki rg 125:a i höstas. Insåg inte förrän i förrgår att det inte var orginal på avgassystemet. hela slutändan är otroligt mycket bredare. Plus att ljuddämparen verkar nästan vara hemmasnickrat och popnitat dit.

Är det någon som kan förklara hur formen på själva avgassystemet är uppbyggt och om det verkligen är rätt att ha så otroligt tjockt precis innan ljuddämparen. Kanske tänker fel men trodde man ville ha brett som sen gick ihop till smalt för att få bra tryck.

Eller beror allt på själva effektkurvan?
lite fel tråd kanske. men skicka en bild till nån som har en likadan hoj. den lär ju veta.
 
Köpte mig en suzuki rg 125:a i höstas. Insåg inte förrän i förrgår att det inte var orginal på avgassystemet. hela slutändan är otroligt mycket bredare. Plus att ljuddämparen verkar nästan vara hemmasnickrat och popnitat dit.

Är det någon som kan förklara hur formen på själva avgassystemet är uppbyggt och om det verkligen är rätt att ha så otroligt tjockt precis innan ljuddämparen. Kanske tänker fel men trodde man ville ha brett som sen gick ihop till smalt för att få bra tryck.

Eller beror allt på själva effektkurvan?

Google är din vän

EDIT: Men är förvirrande
 
Ju doo nåw dat it is too difränt bajks?

Just det som gör mig förvirrad står Suzuki RG 125 Gamma som beskrivning på båda sidorna där jag hittade bilderna, den ena har bestämt årtal på 1985, den andra står den 1985-1992 :gnissla

Chansade på att han kanske kände igen någon av dem som samma modell han har och på så sätt kunde få sitt svar.
 
Japp jag hittar hojjen på bilderna dock blir det lite förvirrande eftersom det är en RG 125 Gamma 1986 och det är precis det avgassystemet jag såg på en annan hoj som såg ut som min. Det som dock sitter på min är nästan det som sitter på den vita RG 125 Gamma 1985, med brett avgassystem där ljuddämparen endast är snäppet bredare. Dock så är min ljuddämapare svart utan metall.

Undrar nu om det detta betyder bättre eller sämre effekt... ;)

 
Japp jag hittar hojjen på bilderna dock blir det lite förvirrande eftersom det är en RG 125 Gamma 1986 och det är precis det avgassystemet jag såg på en annan hoj som såg ut som min. Det som dock sitter på min är nästan det som sitter på den vita RG 125 Gamma 1985, med brett avgassystem där ljuddämparen endast är snäppet bredare. Dock så är min ljuddämapare svart utan metall.

Undrar nu om det detta betyder bättre eller sämre effekt... ;)

Bänka den:yoparty
 
Nu ska jag införskaffa ett rör till min Cbr -06 men då antar jag att man även ska byta munstycke för att få bäst effekt och inte gå magert. Vad är då orginal storleken på huvudmunstycket?

Jag söker även förtvivlat efter ett nytt stöd till pärlan pga den bröts otroligt mycket under frakt så den lutar oroväckande mycket. Var finns det stödet jag behöver?
 
Suzuki RG 125 -86 forts....

Plockade isär förgasaren under semester och den såg inte rolig ut. Igensatt typ överallt. Köpt nya munstycken och packningar som kommer på måndag. Så det blir nog bra.

Tyvärr så tog jag av avgasröret och det var ingen rolig historia. Först o främst så var det 3mm skit i utloppet från cylindern och början även på avgasröret. Sen så var ljuddämparen helt slut. Någon lös grej som åkte fram och tillbaks och det jag kunde se typ ingen dämparull kvar alls... Ljuddämparen är popnitad på avgasröret.

Är det någon som känner någon i gbg trakten som jobbar med ljuddämpare? Pallar inte att fixa själv.
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top