slitage slicks?

Robban

Nu med daytona...
Gick med
11 Mar 2003
Ort
Örebro
Hoj
Daytona 2006 bankittad!
har beställt ett sett Michelin och ett Metzeler K2.

Ska bli spännande att testa.

Någon som har spontana komentarer om Michelin slicks?
 

freestyle

Live on the edge
Gick med
19 Sep 2005
Ort
BORÅS
Hoj
gsxr 1000 K5 fighter gata, k5 bana
hmmm jag gissar att du skrivit fel tider... i annat fall så är det ingen vidare reklam för däcket... :va

de verkar som ja skriver fel om mycket här på sporthoj hehe. Anderstorp var de givetvis. så rättelse, 1.45-1,50 i 4 timmar med conti attack endurance och fram metzeler k2 som tholzen skrev. bra kombination som hållerlänge verkar de som och med bra grepp.
 

dsoders2

kronisk
Gick med
12 Apr 2005
Ort
GBG
Hoj
zx9r-01
kört säkert 100-200 mil på mitt k1 fram-däck nu gick även igenom besiktning.

kör däremot på hårdare bak... är man raktfram pilot så e man... E6an svänger iofs inte mycket även om man velat.
 

TheBat

Ny medlem
Gick med
8 Aug 2006
Ort
Laxå
Hoj
675-Race!
Lånar tråden lite!
Någon som vet hur de funkar m däckvärmare på "vanliga" gatdäck, typ devil, är de någe att satsa på lr är de bara skit??
Tänkte åka så länge de går på gatdäck nämligen!
 

Gulleplutt

#24, Rookie 1000
Gick med
11 Jul 2005
Ort
Sundsvall
Hoj
CBR1000RR -08
Lånar tråden lite!
Någon som vet hur de funkar m däckvärmare på "vanliga" gatdäck, typ devil, är de någe att satsa på lr är de bara skit??
Tänkte åka så länge de går på gatdäck nämligen!

Då måste du nog ha ställbara däckvärmare. Skulle jag nödvändigtvis använda däckvärmare på gatdäck så skulle jag ställa dom på typ 30 grader så man har lite grundvärme bara. Men dom värms ju å andra sidan upp snabbt så frågan är om det inte är lite overkill.
 

nazurro

Gudomlig sporthojare
Gick med
16 Apr 2006
Ort
Linköping
Hoj
Hojlös
Någon som har spontana komentarer om Michelin slicks?

Ja fick hem mina igår. Min spontana kommentar är att formen skiljer sig väldigt mycket åt gentemot Metzeler eller Pirelli. Speciellt framdäcket, som har ett extremt spetsigt tvärsnitt! Man undrar ju om det inte kommer kännas som man välter inåt i kurvorna med de där rackarna :va
 

Don Quixote

Nordic BoTT 2010
Gick med
15 Mar 2003
Ort
GBG
Hoj
Ducati 1098, BadAss-chopper & ZX636R -02
Vad gäller gotland så har jag haft ett jätteproblem med att få "racedäck" att hålla. Banan käkar däck. Så senast jag var där hade jag K2 fram och ett Bridgestone BT012 (orginalbakdäck på zx6) och det klarade sig utan att tugga upp och det är rätt schysst grepp även i sånna däck.

Så om du inte kör så fort och inte vill bränna massa pengar så rekommenderar jag nått annat än Racetek/Supercorsa/etc...
 

Lindén

Slutkört!
Gick med
27 Sep 2003
Ort
Bredvid grannen
Hoj
Piagio med trampor
Vad gäller gotland så har jag haft ett jätteproblem med att få "racedäck" att hålla. Banan käkar däck. Så senast jag var där hade jag K2 fram och ett Bridgestone BT012 (orginalbakdäck på zx6) och det klarade sig utan att tugga upp och det är rätt schysst grepp även i sånna däck.

Så om du inte kör så fort och inte vill bränna massa pengar så rekommenderar jag nått annat än Racetek/Supercorsa/etc...

michelin soft fram o medium bak e bra på gotland har jag hört:gnissla
Blir till och prova hur många varv de räcker iaf:)
Får se har diablo sc2or bak o fram vettefan tror det e sc1or står inget o de har funkat fint på ringen!
Sambon gnäller över min däck firma i garaget så jag kommer att elda upp några däck varför inte ta 3 varv med regndäck med!
Gumman får betala de nya:D
 

håkan

Brumm brumm
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Mantorp Park
Hoj
Honda CBR 1000RR SP
Så om du inte kör så fort och inte vill bränna massa pengar så rekommenderar jag nått annat än Racetek/Supercorsa/etc...


körde med (Pirelli Superbike) SC3 bak o SC2 fram, 4:a heldagar på Gotlandring och de höll jättefint!
sen kördes det 2 träningar på Sviesta också innan de byttes ut :yoparty
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top