Ok, men det finns väl fler blandningar än bara med och soft? Det kunde skilja för mig om det jag skrev innan att om jag hade ett soft,soft/medium däck och ett soft/medium däck vid 20 grader i luft och backe så hade jag dina problem vid det softsofta och när jag bytte till soft/medium så försvann det.
kmr inte ihåg sifferbemämningarna men det som också skiljde var att när det fungerade bra med slitaget så var fälgen också varm, den var inte lika varm då när jag hade mina slitageproblem som du har vilket betyder att stommen inte var varm igenom och då får man ju ett felaktigt varmtryck när man kollar däckstrycket varmt...
Men om däcket inte blir varmt nog som dina däck ser ut att gummit släpper från stommen för den har för lite rörelse lr är för kall..? Om stommen är för kall så stämmer ju inte varmtrycket, för ju varmare det blir desto mer ökar lufttrycket. Så om du hade 1,8 varmt så hade det varit 2,0 om det var varmt nog genom hela stommen och det påverkar varmtrycket, så du kunde du haft 0,2 mindre i från början men fått upp 1,8 i varmtryck ändå när stommen fått röra sig lite mer och bli genomvarm. Även fast deras rekomendation var nåt annat.
(det var bara ett exempel då jag inte vet vad du ska ha för varmtryck på just dina däck)
Ja du fattar säkert, är så jävla svårt att skriva hur man menar...
Har du mätt däckstemperaturen och är fälgen också varm? Det är ju också en enkel grej att om man känner på fälgen så att den och däcket är varmt då har då något större risk för att det är "rätt varmtryck"
Så jag ville bara försäkra mig om att verkligen fått upp värme i hela däcket och i stommen då det inte ser ur som det på dina däck.. Sen kan du ju prova typ hårheten över dom du har provat tex nåt medium/medium/hard och jämföra med hur det håller när det är samma temperaturer...
MED RESERVATIONER i inlägget under här FÖR ATT SIFRRORNA ÄR FEL MEN MÄNGDEN MINSKAT ÄR RÄTT, KMR INTE EXAKT IHÅG KALLTRYCK OCH VARMTRYCK MEN MINSKNINGARNA JAG GJORDE STÄMMER I MÄNGD..
Menar inte att du ska sänka dig under deras rekomdationer men när jag fick reda på mitt "riktiga" varmtryck när hela stommen och fälgen blev varm så fick jag sänka kalltrycket bak på dunlop ntec till 1.1-1.2 för att få rätt varmtryck, och då var deras rekomedation 1,4 kallt.
Och då tog inte jag varm trycket när dom stått på värmate i en timme utan direkt efter ett 20 min pass, då är stommen, däcket och luften varm, då sänkte jag varmtrycket till det rekomenderade vilket ledde till att kalltrycket då efter att dom svalnat låg runt 1,1-1,3 men då gäller det att köra på hårt direkt så grejerna blir varma också. Så det är ju skillnad på varmtryck och varmtryck! Bara att prova sig fram med små steg i taget.. Som jag försöker göra

Men jag vet folk tex från PRO Sbk som gjorde så med ntec, det var från dom jag snodde det

och det funkade för mig så ville bara dela med mig av det.. Siffrorna från stämmer inte då jag inte minns, ( körde en gång förra året..) men om man tar varmtrycket när värmarna suttit en time och se åker ut och tok kör i 20 min så var varm trycket högre då när man kom in och det var det som jag utgick ifrån som varmtryck efter det och då stämde allt bättre. Förutsatt att man valt rätt däck för temperaturen..
Det här vart långt men så blir det när man är kass på att både förklara oc skriva och vill få ngt sagt här

men hoppas att trådstartaren förstår vad jag menar..?
Men se till att du verkligen har varmtryck och att stommen är varm, prova mäta efter en timme med värmare och direkt efter ett pass, då kommer du att ha högre varmtryck efter passet och sänk det till rekomenderat varmtryck så får du ju fram kalltryck när det har svalnat. Det tror jag på iaf..
Håller med "nitrous" men försökte bara utveckla det jag har erfarenheter av. Och inte att gå emot rekomedationer men det bästa är ju att mäta sitt eget varmtryck och gå efter det..