Slita bort backspeglarna

Re: TÖNT!

gasglad skrev:
TÖNT!! Det är väl klart att man inte har kvar stora fula originalblinkers på en snygg hoj, blinkers använder man ju ändå inte när man kör hoj!! En vurpa beror inte på om man har miniblinkers eller original! cool hoj du har föresten -inte...
:rolleyes:

För mig handlar det mycket om trix o grejjer! Bakspeglarna är i vägen! Sen tycker jag faktiskt även att utan bakspeglar så får hojjen råare utseende... rejsigare.

Funderade ett tag på att skruva av mina då de sitter i vägen vid kö-körning. Många gånger får man stanna upp i köer som man annars skulle kunna passera, eller vicka hojen från sida till sida för att komma förbi vissa bilars backspeglar. Och så blir hojen mycket råare utan.

Men jag funderade på hur mycket jag använder dom, och noterade att min blick vandrar ut till någon avspeglarna ungefär var åttonde sekund för att kolla att sikten är klar bakåt.

Och den enda gången jag inte använde dom som jag brukade så hade jag en stor downhillskateboard tvärsöver hojen som gjorde att jag inte såg i dom, och genast fick jag en polisbil i häcken.

Min analys av det jag upptäckte ovan innebär att jag numera aldrig skulle skruva av speglarna, så länge det inte finns ett alternativ (som lcd-skärm och kamera i arslet exempelvis).

Att ha en clean hoj är en av livets många meningar, men att behålla körkortet väger tyngre för mig.

Eftersom man dels kan vrida ögonen en bot, och sen har lite periferiseende, så behöver man inte vrida skallen så fasligt mycket, det är faktiskt en vanesak det där. I mina backspeglar ser jag endast mosade flugor på axlarna, eventellt kan jag se dikena som jajg passerat, så jag har tatt väck mina.
Anser att jag får bättre koll när jag "tvingas" kolla bakåt.

Men kamera och LCD, det är kung, skall nog fixa det i vinter

Klart man måste ha koll på bakomvarande trafik utan att behöva vrida nacken av sig! Om man nu över huvud taget besitter förmågan att vrida huvudet 180 grader, så förlorar man fortfarande sikten framåt medan detta konststycke utförs.

*/ ?>
Nyheter
KTM firar 100 år av 6DAYS

KTM firar 100 år av 6DAYS® ...

Snabbladdad ny 94-hästars elhoj

BBM Hiro – ett helt nyutvec...

KTM bryter med Kiska – så påverkas framtidens design

Efter flera decennier tills...

Ducati Formula 73 – retro och racing i perfekt harmoni

Retro möter racing – Ducati...

Voge DS 800 X Rally – Ny offroadhoj till 2026

Voge DS 800 X Rally är en n...

Harley-Davidson laddar upp med massor av kubik

Harley-Davidson fortsätter ...

KTM 790 Duke – ny generation på gång till 2027?

KTM:s mellanklassraket får ...

Nytt från Halvarssons: Mora V2

Halvarssons nya Mora V2 är ...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Upprop mot hojförbudet på Nürburgring Nordschleife

Efter att motorcyklar förbj...

Back