Har sökt o löst alla kopplingstrådar men hittar ingen som passar mitt problem.
Har en Husky 450 motard som är relativt ny och bara gått några gånger på bana. Sista jag körde började den slira på kopplingen efter träning. Motorn var ju då också rätt varm. Eftersom det var dags ändå har jag bytt olja o filter i viss förhoppning om att det skulle hjälpa.
Kopplingen slirar nu med men först när den blir varm. Oljan är nu OKQ8 SBK helsyntet. Kopplingen verkar inte ta onormalt långt in, den slirar inte om man "duttar" till den vi pådrag på högre växlar o bara när den är varm.
Jag pratade men en mek-killa idag som kom med förslaget att överge helsyntet kan menade att kopplingen är så stryktålig på kvarnan att det med största sannolikhet skulle vara en oljefråga.
Så lite hjälp med diagnos från Er som kan skulle vara fint!
Jag har bara hört gott om SBK oljan så frågan är väl dels om Ni ändå tror på att byta till delsyntet. Om det inte är oljan är ju frågan hur sannolikt det är slita ned lamellerna på kanske 10 timmars gångtid?
Har också hört om att de kan bli "glasade" av värmen. Är det vanligt? Behövs de bytas då eller löser det sig själv?
Har en Husky 450 motard som är relativt ny och bara gått några gånger på bana. Sista jag körde började den slira på kopplingen efter träning. Motorn var ju då också rätt varm. Eftersom det var dags ändå har jag bytt olja o filter i viss förhoppning om att det skulle hjälpa.
Kopplingen slirar nu med men först när den blir varm. Oljan är nu OKQ8 SBK helsyntet. Kopplingen verkar inte ta onormalt långt in, den slirar inte om man "duttar" till den vi pådrag på högre växlar o bara när den är varm.
Jag pratade men en mek-killa idag som kom med förslaget att överge helsyntet kan menade att kopplingen är så stryktålig på kvarnan att det med största sannolikhet skulle vara en oljefråga.
Så lite hjälp med diagnos från Er som kan skulle vara fint!
Jag har bara hört gott om SBK oljan så frågan är väl dels om Ni ändå tror på att byta till delsyntet. Om det inte är oljan är ju frågan hur sannolikt det är slita ned lamellerna på kanske 10 timmars gångtid?
Har också hört om att de kan bli "glasade" av värmen. Är det vanligt? Behövs de bytas då eller löser det sig själv?
