slirande koppling Xt600-97

hehe jag slaktar kopplingar betydligt oftare än så iaf, så tro inte tat du ska kunna åka 8000 mil.
men alltså ditt problem är skumt, har du provat spänna fjädrarna genom tat lägga brickor på dem?
Det ska inte behövas men vad fasen finns kvar att göra?
Du monterade inte de nya lamellerna torra heller, utan lät dem ligga i olja före montering va?
Annars sägs det att de kan bli glashala.

Det där med att man ska ha dom i olja har jag inte hört förut.
Det kommer ju olja på dem nu om inte annat..

cybber skrev:
Det där med att man ska ha dom i olja har jag inte hört förut.
Det kommer ju olja på dem nu om inte annat..

Jo men nu kan det vara lite sent om dom redan har blivit glatta.

Sådrä ja, nu var det KLART , f-n va skööönt , köra hoj med ny koppling är bättre än sex.

Var in oss mcverkstan/mcvaruhustet å fick lite konsultation, dom klämde å drog lite i vajern å funderade lite. Sen hade dom en ganska säker lösning. Tvärt emot vad hur jag tänkte.
Det ska vara spel på kopplingsarmen som kommer ur motorn. Där var felet. In med hojen i lastbilen å hem å mecka.

Så här gör man:
Av med kopplingskåpa å sånt. Låssa sedan mutter som sitter mitt på kopplingskorgen skruva sedan skruven som är i muttern så att det inte är spel på armen å sedan skruvar man ut den ½ varv. Skruva ihop kör å va glad.

Jag tänkte att det inte borde vara den, för när man stoppar i allt nytt borde korgen komma längre ut å spelet borde öka , men inte... varför vet jag inte ... börjar tro att den skruven kanske kunde ha räddat min koppling från början för den såg inte sliten ut. Det kan man ju fundera på .

Nu ska jag ut å gasa lite är så himla sugen.

Tack till alla som kommit med bra ideer. Å tack till snubbarn på verkstan som gav mig en diagnos å instruktioner och smörjde upp halva hojen när dom ändå höl på . TACK ALLA !

Mvh
/Benny

Nyheter
Vinnn en CTEK CT5 Powersport!

Svara på några enkla frågor...

Försvarsmakten väljer Yamaha XT250 som ny ordonnansmc

Yamaha Motor har vunnit en ...

Vinnarhjälmen utlämnad

Robin Axelsson lämnar över ...

Yamaha XT250 ny ordonnansmotorcykel för Försvarsmakten

Yamaha Motor Europa NV fil ...

Distinguished Gentleman’s Ride -25