Slirande koppling gsxr1100 -90

  • Thread starter Thread starter daytonaracer
  • Start date Start date

daytonaracer

Guest
Har problem med kopplingsslir på hojen trots två extra solfjäderbrickor och nytt kopplingspaket,ska man slänga på ytterligare en fjäder? den börjar slira när laddet når 1.3kg,pallar kopplingen 1.5 i ladd(td04-19T) på 1216cc+cv40+portad topp,eller är det lock up som gäller? grymt irriterande att det slirar när det riktiga öset ska komma....

Tomas
 
Last edited:
Testar med fem fjädrar först,annars hör jag av mig!
 
verkar hålla med fem fjädrar,fast och lätt koppling.... har däremot fått bränsleproblem,den går plötsligt alldeles för fett vid laddtryck,lamdamätaren bottnar mot afr 10 har tidigare legat på 12-12,5 kan väl inte vara så mycket annat än läckande nålventiler?,går annars mycket bra.
 
verkar hålla med fem fjädrar,fast och lätt koppling.... har däremot fått bränsleproblem,den går plötsligt alldeles för fett vid laddtryck,lamdamätaren bottnar mot afr 10 har tidigare legat på 12-12,5 kan väl inte vara så mycket annat än läckande nålventiler?,går annars mycket bra.

Hur fungerar den turbon vid så höga ladd? Trodde verkningsgraden minskade regält efter 1,3?
 
Nyheter
En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Kurviger – Appen som hittar vägarna du inte visste att du ville köra

Att köra motorcykel handlar...

Richa blickar framåt mot 70 år i branschen

Bike var på plats på Richa ...

Back
Top