Slirande koppling Gsxr turbo?:-/

Danne_Boy

Ny medlem
Gick med
18 Sep 2006
Ort
Vidablik
Hoj
2x Gsxr 1000 1st Turbooo
Tja som rubriken lyder så slirar det nästan direkt på Gsxr turbon har bytt fjädrar till 30% hårdare det va Max dom hade på mc butiken här.så det ja undrar är vart man kan köpa hårdare fjädrar som ska klara ca 1,5bar ca 350på hjulet ev lite mer uppåt endå sånt som märks? Lr om man måste byta hela korgen å allt?.så hur gör ni andra?:-/.tacksam om nån ligger på den infon då det är lite akut :-/.lr om nån vet hårdheten på sin egen fjäder så kanske man kan köpa på fjäderbutiken å göra efter mitt önskemål?.Mvh/Danne
 
Last edited:
Det här är mycket länge sedan men då kunde man beställa fjädrar här.
http://www.ewes.se/sv/start/
tillverkade efter egen specifikation.
Vilket vi gjorde. Underlättade att vi hade pejl på fjäderformlerna.
http://www.lesjoforsab.com/teknisk-information/side 29 - 58 tryckfjädrar sensurert a_id1426.pdf
Och ökade på trådtjockleken nån tiondels mm och minskade antalet varv med 1/2varv eller 1varv
jämfört med originalfjädern.
Byta hela kopplingskorgen?
Tror det är många som bytt kopplingen till nått med inbyggd "servo", Dvs när man gasar trycks plattorna ihop ännu mera.
För att slippa träna vänsterhanden i många år till hummerkraft i alla fingrarna.
 
Hej!
Kanske satsa på lockup koppling, då är sliret ett minne blott.
 
Annars har mcx förstärkta fjädrar att köpa, men som sagt... träningsvärk i vänster underarm är ett faktum
 
okej tänkte ringa dom imorgon faktiskt va pallar dom med i effekt ladd vet du det? va kör du själv med?mvh/Danne
 
Jag har kört med deras fjädrar + små schims i två år.
Men till iår har turbo andersson byggt en laddtrycks lockup till mig :tummenupp
 
Hej.
Skall justera lamellspelet på en lockup koppling till en gsxr 1000.
Nån som vet vad det e vettigast att göra det. Slipa lamell skivorna eller svarva tryckplattan eller nått annat??
Ska ha bort 0.4 mm
 
Back
Top