tellskog
Ny medlem
Ja vad är att föredra på bana/gata? Har börjar kika runt lite. Ska man sattsa på en rekluse z-starter eller är det en antihopping clutch från STM elelr likande man ska ha? Ni som provat vilka för och nackdelar finns med de begge?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
... Det går även att köpa Suter direkt från Schweitz via nätet till ett riktigt bra pris. Kolla http://www.suterclutch.com/forge/shop.cgi?cmd=browse&shop=3&forge_menu=169&category=50 980 CHF är ungefär 5600 kr.

På gata är det bortkastade pengar. Om man inte har VÄLDIGT mycket av just den varan.
Annars som alla de andra säger, slirkoppling![]()
Vilka är fördelarna förutom skonsamheten ( ja, det här är en tvättmedelsreklam) mot motorn. Körmässigt alltså ?![]()
Sitter dubbelburkarna på plats än ?
Jag tror inte man kör så hårt och bromsar med så mkt motorbroms på gata att det varken gör till eller från. Åtminstone inte så mkt att det är värt 8500:- som originalkopplingen till Husan kostar. På gata klarar/hinner man dessutom lätt slira själv i utsläppet.
sssssshhhhhh om det andra![]()

Ok. Men jag är bara intresserad av vad det ger på bana. Gör det körningen enklare på ngt sätt ? Har ju ingen erfarenhet själv. Eller ska jag tolka det som för mkt pengar mot vad det ger för en rookie...............![]()
![]()
Absolut värt pengarna![]()
Bromsa stenhårt inför en kurva och sparka i en eller två växlar lägre och sen dumpa kopplingen, fort. Kopplingen tar hand om allt det din hjärna vill sköta åt dig och du kan koncentrera dig på att slajda vidare.
Klart bra att ha till din tigcraft![]()

|
Nya BMW S 1000 RR tar form
Redan i maj 2025 gav BMW me... |
|
|
|
Helsvarta Deadwood – Ny cruiser från H-D
H-D presenterar nya Deadwoo... |
|
|
Sommarauktion hos Antiqueweb