Sliponproblem R6

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Dagens likasinnade..!

Tänkte byta slipon inför besiktningen på min R6 -99.

Kruxet är att när jag väl fick av mitt nuvarande V&H S4 så passar lixom inte riktigt orginalet... Förstår att det SKA passa så jag funderar lite över vad jag har gjort för fel...

Det känns lixom som att orginalet är lite för kort... När jag sätter dit det så saknas det en cm eller två. Ska det vara någon packning eller liten distans emellan? När jag skruvar åt orginaldämparen helt så blir det ett litet glapp...

Man blir gansak dum i huvudet av att titta på det för det finns ju lixom inte så mycket att ändra på . Antingen så passar det eller så passar det inte, typ, eller...?



Kom igen... skratta åt mig, men hjälp mig gärna! :tomten :)
 

Fluxir

Min motorcykel har sex...
Gick med
8 May 2003
Ort
Mullhyttan
Hoj
FZR 600R
Lucifer skrev:
Dagens likasinnade..!

Tänkte byta slipon inför besiktningen på min R6 -99.


Kom igen... skratta åt mig, men hjälp mig gärna! :tomten :)

det låter ju väldigt skumt, det är inte så att du missat själva anslutnings böjen, den brukar vara olika från Slipon samt orginal.
 

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Fluxir skrev:
det låter ju väldigt skumt, det är inte så att du missat själva anslutnings böjen, den brukar vara olika från Slipon samt orginal.
Förstår itne riktigt vad du menar... Det går att trä på orginalljuddämparen, men röret jag trär den på blir grövre längre fram och dit nr den inte riktigt.

Det sak alltså inte vara någon packning eller liknande emellan?

Får väl kolla bättre på det på söndag...
 

Marcus

#27
Gick med
6 Mar 2003
Ort
Kullavik
Hoj
Yamaha R6 2020
Det skall iaf vara en packning mellan röret som sitter svetsat på ljuddämparen (det tjockare) och röret från motorn (det smalare). Typ en rund metallväv, ca 20 mm bred och några mm tjock.
 

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Ort
Stenungsund
Hoj
KTM 950 SM -06
Hade ingen packning på min när jag bytte till slip-on för ett par månader sen. (Om du menar där man trär på mellanröret på grenröret). Fattar inte heller riktigt hur du menar, men om du tror att det är nåt knas med din org-dämpare så kan du få låna min org-dämp + mellanrör. Bor i Stenungsund.
 

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
FUBAR skrev:
Hade ingen packning på min när jag bytte till slip-on för ett par månader sen. (Om du menar där man trär på mellanröret på grenröret). Fattar inte heller riktigt hur du menar, men om du tror att det är nåt knas med din org-dämpare så kan du få låna min org-dämp + mellanrör. Bor i Stenungsund.
Grymt snällt av dig! Ska kolla upp lite bättre imorgon. Kommer ihåg att det satt nån metallväv på sliponet, men det fanns inget på orginalet. Kanske e det som saknas... :va
 

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Ort
Uddevalla
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Marcus skrev:
Det skall iaf vara en packning mellan röret som sitter svetsat på ljuddämparen (det tjockare) och röret från motorn (det smalare). Typ en rund metallväv, ca 20 mm bred och några mm tjock.
Du hade rätt. Den var borta.
 
Nyheter
Skönt häng på Rapidos öppet hus!

Idag höll Rapido MC, Stockh...

Högsta antalet viltolyckor på tio år

Under 2023 inrapporterades ...

Värva SMC-medlem – chans att vinna MC-resa till Nya Zeeland

Foto: Miles Holden Värva...

Hydet Dirt Drags istället för hillclimb 

Den 3 augusti i år har Hyde...

Dags för 50:e Custom Bike Show

Lördagen den 1 juni är det ...

Varning för potthål

Foto: STR/Hanna Maxstad ...

Snart dags för Distinguished Gentlemans Ride

Söndag 19 maj är det dags f...

Ola Stenegärd på MC Collection

Sverige har begåvats med et...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Motorcyklisternas och MC-industrins manifest

Under tisdagen presenterade...

Top