Sliponproblem R6

Lucifer

fd Crash test doll
Gick med
28 Apr 2004
Hoj
R6 (såld) 206 cc (såld)
Dagens likasinnade..!

Tänkte byta slipon inför besiktningen på min R6 -99.

Kruxet är att när jag väl fick av mitt nuvarande V&H S4 så passar lixom inte riktigt orginalet... Förstår att det SKA passa så jag funderar lite över vad jag har gjort för fel...

Det känns lixom som att orginalet är lite för kort... När jag sätter dit det så saknas det en cm eller två. Ska det vara någon packning eller liten distans emellan? När jag skruvar åt orginaldämparen helt så blir det ett litet glapp...

Man blir gansak dum i huvudet av att titta på det för det finns ju lixom inte så mycket att ändra på . Antingen så passar det eller så passar det inte, typ, eller...?

Kom igen... skratta åt mig, men hjälp mig gärna! :tomten :)

Lucifer skrev:
Dagens likasinnade..!

Tänkte byta slipon inför besiktningen på min R6 -99.

Kom igen... skratta åt mig, men hjälp mig gärna! :tomten :)

det låter ju väldigt skumt, det är inte så att du missat själva anslutnings böjen, den brukar vara olika från Slipon samt orginal.

Fluxir skrev:
det låter ju väldigt skumt, det är inte så att du missat själva anslutnings böjen, den brukar vara olika från Slipon samt orginal.
Förstår itne riktigt vad du menar... Det går att trä på orginalljuddämparen, men röret jag trär den på blir grövre längre fram och dit nr den inte riktigt.

Det sak alltså inte vara någon packning eller liknande emellan?

Får väl kolla bättre på det på söndag...

Det skall iaf vara en packning mellan röret som sitter svetsat på ljuddämparen (det tjockare) och röret från motorn (det smalare). Typ en rund metallväv, ca 20 mm bred och några mm tjock.

Hade ingen packning på min när jag bytte till slip-on för ett par månader sen. (Om du menar där man trär på mellanröret på grenröret). Fattar inte heller riktigt hur du menar, men om du tror att det är nåt knas med din org-dämpare så kan du få låna min org-dämp + mellanrör. Bor i Stenungsund.

FUBAR skrev:
Hade ingen packning på min när jag bytte till slip-on för ett par månader sen. (Om du menar där man trär på mellanröret på grenröret). Fattar inte heller riktigt hur du menar, men om du tror att det är nåt knas med din org-dämpare så kan du få låna min org-dämp + mellanrör. Bor i Stenungsund.
Grymt snällt av dig! Ska kolla upp lite bättre imorgon. Kommer ihåg att det satt nån metallväv på sliponet, men det fanns inget på orginalet. Kanske e det som saknas... :va

Marcus skrev:
Det skall iaf vara en packning mellan röret som sitter svetsat på ljuddämparen (det tjockare) och röret från motorn (det smalare). Typ en rund metallväv, ca 20 mm bred och några mm tjock.
Du hade rätt. Den var borta.

Nyheter
Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Missa inte Bikes sommarnummer!

Innehåll Bike powered by...

Shelby Turner, klar för GGN

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...