Slipon ?

Lasse.B

Ny medlem
Gick med
5 May 2004
Hoj
Gsxr 1000 -04
I dag skrev jag mina papper på en ny suzuki gsxr1000 -04 :banana
men har lite funderingar runt ett slipon system... vilket märke e bäst att ha typ? o vad är det man bör tänka på vid byte typ.. (justering) eller nått.. enligt handlarn var det bara att klämma dit ett.. sen var det bara att o gasa typ..

Eller om du vill vara riktigt lat klämmer du bara dit ett bult-on... välj den som du tycker är snyggast/prisvärdast

Lasse.B skrev:
men har lite funderingar runt ett slipon system... vilket märke e bäst att ha typ? o vad är det man bör tänka på vid byte typ.. (justering) eller nått.. enligt handlarn var det bara att klämma dit ett.. sen var det bara att o gasa typ..

Vilket system man ska/vill ha handlar väl om tycke och smak, samt omfånget på sin libra.

Vad det gäller justering finns det ett gäng trådar om detta, men jag hittade en som kanske kan vara av inresse: http://www.sporthoj.com/forum/showthread.php?t=53248&highlight=slipon

Edit: kom just på att du har beställt en ny hoj som inte har fuggar, så skippa den tråden jag skrev. Sök i forumet på slipon och leta dig fram till något som verkar vettigt.

Last edited:
jo.. man får väl söka här lite.. men hehe det finns ju en jä.. massa trådar att gå igenom...

Det är ju ganska modellspecifikt och det kan bli lite glest med info på ett mer allmänt forum. Det bästa är nog att testa ett Kawa-forum för experthjälp på området.

edit: OK, gsxr1000 -04 (men sak samma)

Men du som är hemma hela dagarna har väl tid :lol
Hör av dig när du skall hämta mopeden så får vi se om du hinner
med gammel gixxern :yoparty

//Lasse

Lasse.B skrev:
Skulle nog kunna rekomendera ett "Quill" SlipOn, läs mer hos Eriksson Motorsports Products "EMP" klicka dig fram till Racing/Avgassystem
Länk
http://w1.921.telia.com/~u92116174/

Köp ett riktigt helsystem av mig...

Lasse.B skrev:

Hmpfffff nu vet du jhu att det blir en Hayabusa med Turbo till nästa sommar :D skämt åsido det var en liten rackare att gå bra :yoparty

Efter ett tele till Roger på Reem Racing Sweden så blev det ett Akrapovic :tummenupp ska upp till han o få det justerat där med en Power Cammandern o kn filter med.. troligen nästa vecka.. sen så e det bara att gasa :banana

Spar dina pengar till nått annat kul istället för KN ger mindre HP än orginal luftfillter...
Sen har jag även nya PC3usb att sälja för 3300kr om det låter intresannt...

Lasse.B skrev:
Efter ett tele till Roger på Reem Racing Sweden så blev det ett Akrapovic :tummenupp ska upp till han o få det justerat där med en Power Cammandern o kn filter med.. troligen nästa vecka.. sen så e det bara att gasa :banana

Superbike Roger skrev:
Spar dina pengar till nått annat kul istället för KN ger mindre HP än orginal luftfillter...
Sen har jag även nya PC3usb att sälja för 3300kr om det låter intresannt...

Lät intresannt med pc .. o hur når jag dig då?

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...