Slipon Vs helsystem

• Thread starter Thread starter Mav
  • Start date Start date

Mav

Fattigast...
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Yamaha FZR 1000
Ger det mycket att införskaffa ett nytt genrör istället för origina när man har ett slipon monterat?

// Mav

jag har för mig att ett slipon kan ge ca 3 till 6 hk på en höft.
Medans ett helsystem kan ge ca 10 hk om du bänkör hojen vilket är att rekomendera. Fördelelar med helsystemen är ju annars att hela motorn kommer att svara mycket bättre än me orginal pippor.
I vanlig ordning så sluggar jag bara men det är ju bara att kolla lite på www så hittar du nog uppgifter. ps den kommer låta bättre men det har du nog redan räknat ut. ds

:rock

Jag vet iofs inte hur gammal din fzr 1000 är, men om du har exup på den så tror jag att du blir tvungen att ta bort det om du ska ha helsystem och hur det påverkar cykeln vet jag inte exakt, men man tappar väl det jämna vridet över registret har jag för mig.

ecce skrev:
nja exup:en har ju öppnat fult vid ca 5000 så du kan väl bara tappa i botten men där ska man ju inte va endå :crash

Som sagt. Jag har ingen vidare koll på hur det fungerar exakt, men det funkar ju..;)

Men om man skulle vilja ha ett nytt system på hojen. Hur tar man bort ventilerna? Sitter de i krökarna?? :confused:

Den sitter i kollektorn dvs där dom 4 gren rören går i hop. om du skaffar ett helsystem så mistänker jag att det inte finns någon exup pga att man vill ha ut så mycket hk i stället för att ha botten drag.

:rock

Nyheter
Nordic Sport & Event sammanfattar 2025 års GGN

Pressrelease; Visby, 2025-1...

2026 års YAMAHA XSR900 GP

Yamahas Sport Heritage-seri...

Yamaha firar 70 år med klassiska Supersport-färger

Yamaha Motor firar sitt 70-...

Smarta garageprylar från IVON!

IVON motorcykellyft, 450 ki...

Med ny V-twin och monocoque-ram

Ducati presenterar nya Hype...

Slutstrid i MotoGP

MotoGP-säsongen börjar lida...

CFMOTO V4 SR-RR

CFMOTO presenterade sitt pr...

Honda V3R 900 E-Compressor

Honda V3R 900 E-Compressor ...

Indian Concept Girder – En framtidsvision?

Indian Concept Girder är en...

Yamaha R7 får stor uppgradering!

Yamaha R7 får en nängd uppg...

Back