rike
Alla bikers är mina kompisar!

Jag minns hur man joxade med luft/bränsleblandningen på alla gammelhojar, men det här...?
Jag är helt lost när det gäller insprutning. Vad göra, tänka på osv.
Må väl Mates
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Note: This feature may not be available in some browsers.
rike skrev:Hej. Snabb fråga: Är det någon idé - förutom vikt/ljud - att montera ett slipon på en insprutare?
Jag minns hur man joxade med luft/bränsleblandningen på alla gammelhojar, men det här...?
Må väl Mates
Teoreretiskt, ja. I praktiken, nej. Dräm i ett K&N-luftfilter när du ändå skruvar dit bolt-on:et.rike skrev:Tackar. Har suttit hela morgonen och njutit! vfrdiscussion var en kanonsajt.
Men jag undrar fortfarande om jag behöver jusera insprutningen något efter pipbytet? Och kan jag göra något själv?
Och om man behöver justera, och inte kan göra själv, var gör man det i norra delen av landet? (läs: Norrbotten)
Hade
rike skrev:Bra idé! Sitter katten i kollektorn? Eller i slutburken?
Hej i regnet.....
det blir ju extra finlir och några hästar till, kastar du bara på sliponet så vet du ju inte exakt hur det blir, det blir förstås inte katastrof men det blir heller högst troligt inte en kuse mer.PacMan skrev:Juserar man insprut när man byter till slip-on i regel, eller är det bara extra finlir? Jag menar, sprutet sköter väl det där själv till viss del?
Självklart ska du sätta på ett slip-on!rike skrev:Hej. Snabb fråga: Är det någon idé - förutom vikt/ljud - att montera ett slipon på en insprutare?
Må väl Mates
En gammal tråd, men det skadar inte med lite info...rike skrev:Hej. Snabb fråga: Är det någon idé - förutom vikt/ljud - att montera ett slipon på en insprutare?
Må väl Mates
heliac skrev:Min svärfar hängde på ett slipon på sin VFR -98. Det märktes i princip inget alls. Den lät knappt mer. Så vi tog loss katalysatorn och skar isär den och tömde den på innehåll, och svetsade ihop den igen . Då kom både det ljud och den effektökning man hade förväntat sig av sliponet. Det gjorde rejäl skillnad på högre varv.![]()
Jocke K skrev:Vart på avgassytemet var katalysatorn monterad ??
Var det mycket jobb att få bort den?
Behövde ni programera om insprutningen??
rike skrev:Hej. Snabb fråga: Är det någon idé - förutom vikt/ljud - att montera ett slipon på en insprutare?
Må väl Mates
![]() |
Sandvikens franskaste Triumph
I Norrtälje kunde vi se hur... |
![]() |
Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul
Den 2 augusti körde Hydet M... |
![]() |
A ride for our child, Tyra
MC-kortegen ”A ride for our... |
![]() |
Mälaren Runt #40 – 16 augusti