Slipon till GSXR750 -98 ??

Tobias

xXxXxXxXxXxXxXx
Gick med
6 Mar 2003
Hoj
Svart GSXR750 -98 *SÅLD*, XR600 *SÅLD*, KTM 625 SXC *SÅLD*, KTM 525 -05
Hello !

Är det någon av er som vet om man behöver "mappa om" något på en insprutnings hojj då man monterar ett slipon ?? (är mest ute efter lite :cool: ljud, låter ju som en symaskin orginal).

Har någon av er ett slipon att sälja ?, skicka ett PM !

//Tobias

det där med ommappning beror lite granna på vilket slipon/system du tänkt montera,

vissa går andra inte,testade en titanburk (kommer inte ihåg märket..)på min fd hoj gsxr 750-00
och den gick mkt bättre med originalet,antagligen hade jag behövt mappa den.

I och med att det inte finns någon lambdasond på gixxern så finns inget som ställer om blandningen utan det är fast satta parametrar tyvärr..

var i kontakt med min handlare som sade att de tidigare skickat boxar till kgk suzuki för omprogrammering men att Suzuki nu slutat tillhandahålla den tjänsten.. :mad:

Mappning

Gjorde första provkörningen med powercommandern inkopplad igår. Trots att det inte var en helt optimal map som var i så gick den klart märkbart bättre. Blev förvånad själv, trodde inte det skulle märkas SÅ mycket! :tummenupp
Tidigare ville den inte varva ut ordentligt, storknade över 11000 varv, men nu drog den villigt hela vägen till 14´ :tummenupp
Verkar som om den gick snålt på toppen tidigare.
Men om man kikar på det olika mapparna som finns till Pc:n, så ser man att det skiljer mycket i konfigureringen mellan olika system, så med vissa kanske det inte behövs mappas om.

Finns firmor som kan mappa om originalboxen lite grovt, så att det stämmer bättre med vad du har på hojen. Ring runt å kolla!
Two Wheels i Umeå vet jag har gjort det iaf..)

( Min moppe: Gsx-r 750 -98, yoshi bolt-on )

Jag har ett Yoshi RS-3 helsystem på min Gixxer -98 och den går klart bättre med det än med originalsystemet. Framförallt gasresponsen är mycket bättre och jag har inte chippat/mappat om hojen. Vet nån vad det är för antal kugg på originalframdrevet på 98an? PMa mig

Thnx för era inlägg.... nu vill jag bara ha tag på ett slipon....
Har någon av er erfarenhet av Vipers eller URM ??

//Tobias

Ingen som har erfarenhet av dessa ????

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka