Slipon till Fireblade - behövs det mappas mm?

Brunkaren

Ny medlem
Gick med
8 Jun 2011
Hoj
Honda cbr1000rr, 2006
Är grymt sugen på att sätta på ett slip on på min fireblade 06a.
Men, är inte så sugen på att förutom dämparen, börja krånga med pc och bänkning.
Hur pass dumt är det att bara sätta på en slip on och bara köra utan övriga ingrepp, någon som råkat ut för att hojen pajjat?
Har speciellt kollat på yoshimura slip on, tycker de har riktigt snygga :)
Någon som vet om yoshimura är bra, och vart man kanske kan komma över en dämpare till bra pris?

Last edited:
Det brukar inte behövas mappas bara för man byter slipon, men om du planerar att byta till tex K&N filter så måste du mappa (hojen får mera luft men samma mängd bensin). Så du kan slänga på ett slipon utan att oroa dig. Dock så kommer hojen gå bättre om du mappar, men det vet du redan.

Mvh /Try

mjo precis! Men va jag vet så sitter det väll nån kabel in i röret... ska man ta bort den eller?

mjo precis! Men va jag vet så sitter det väll nån kabel in i röret... ska man ta bort den eller?

Du tänker säkert på kabeln till Exup-ventilen, du kan hänga upp den under hojen eller ta bort kabeln från motorn under sadeln eller vart den nu sitter på din hoj. Låt dock motorn sitta kvar och i-kopplad, annars kan du få felkoder.

/Try

Yoshimura, arrow, eller Akra hade jag kört på ( personligen tycker jag yoshi is tha shiiiata! :yoparty )
Hojen går fett från början så p.c & bänkning är inget du behöver göra. Som Try säger så är det en helt annan
sak om du byter filter........

Last edited:
:) låter bra! har du nån aning om vart man kan få tag i en yoshimura då`? har bara hittat på nilssons mc typ :(
är inte överdrivet sugen på att importera en..

för de kan ta en stund om man har otur, beställer man ifrån utanför eu kan man få betala tull osv, å det är ju mest usa som är intressant för att få grejerna billigt. Nåväl, har beställt nu från mcvaruhuset i stockholm :D borde få sliponen vilken dag som helst nu :D

Nyheter
A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla