Slipon som inte låter så man tappar trumhinorna?

smajlet

Medlem
Gick med
3 Apr 2004
Hoj
Ingen just nu
Tänkte höra om det är någon som vet vad man skall köpa för slipon till en CBR 600 -91 som sjunger gött. :brinnerup

Det jag har idag är ett Lazer system som jag i min vildaste tro packade om med ny dämpul för att jag trode den skulle låta bätre och mullra sådär tyst å gött. Såg en kille med en tzr 600 när jag var på marsstrand igår och han hade något slipon som lätt precis som jag ville. "Gött muller"

Det är så otroligt högt ljud i mitt slipon nu så jag överväger att montera på mitt original istället för då kan man ju njuta när man är utte och åker. :hihi
Det låter ungefär som när man startar en mope uttan dämparen på. Som på en Dake

Jag packade dämpullen löst runt röret och inte hårt har hört att det skall dämpa bätre om det är lösare packat. :va

Tack på förhand :Bugar
Mvh Nicklas.

smajlet skrev:
Tänkte höra om det är någon som vet vad man skall köpa för slipon till en CBR 600 -91 som sjunger gött. :brinnerup

Det jag har idag är ett Lazer system som jag i min vildaste tro packade om med ny dämpul .........

Mvh Nicklas.

Prova anlita en mc-mekaniker som har lindat om dämpare förut. Har hört att det är en konst att få till det där på rätt sätt... :confused:
Att köra orginalröet är väl inte fel. Tyst o skönt blir det ju då.
Eller så kan du kika vidare här på B.O.S. Har själv ett sådant oval alu slip-on som låter skönt. Tycker fler än jag också. heheh :tummenupp

http://www.bos-exhausts.com/e-catalogus.html

På min -cbr 600 -93 sitter det ett slip-on från Hindle.
Den har ett hyffsat mörkt basigt ljud som låter mycket bättre än original.
Men ändå tillräckligt tyst för att gå igenom besiktningen.

Bifogat

• RIMG1624 (Medium).JPG
    RIMG1624 (Medium).JPG
    91 KB · Visningar: 73
smajlet skrev:
Jag packade dämpullen löst runt röret och inte hårt har hört att det skall dämpa bätre om det är lösare packat. :va
Näpp. Då skulle väl en dämpare utan ull låta minst...
Tänk på hur mycket ull det är när man river en dämpare (om du har sett det). Det är ganska mycket ull i = rätt hårt lindat. Om man köper en förpackning ull till en gatdämpare är det ofta nåt kilo i den. Allt ska i!

Jåke skrev:
Näpp. Då skulle väl en dämpare utan ull låta minst...
Tänk på hur mycket ull det är när man river en dämpare (om du har sett det). Det är ganska mycket ull i = rätt hårt lindat. Om man köper en förpackning ull till en gatdämpare är det ofta nåt kilo i den. Allt ska i!

Kanske fungerar annorlunda på 2-t, för när jag packade om crossdämparen så lät den som fan med mycket dämpull. Efter att ha packat om lite lösare så blev det bra.

ola_sandin skrev:
Efter att ha packat om lite lösare så blev det bra.
Tja, fan vet. Jag spekulerade bara med tanke på hur tight det var i min gamla Micron-dämpare (besiktningsbar)....

Jardine grymt ljud grymt utseende och allt det där andra man vill ha

man ska packa lagomt hårt :tummenupp
ska gå o trycka ner tummen en liten bit när de e färdigpackat.

Finns olika bra ull den som man köper i lös påse som linknar hår dämpar sämre änn färdig ljuddämpare matta.
Den som kjell på *KK*racing säljer är mkt bra.

smajlet skrev:

Det jag har idag är ett Lazer system som jag i min vildaste tro packade om med ny dämpul för att jag trode den skulle låta bätre och mullra sådär tyst å gött. Såg en kille med en tzr 600 när jag var på marsstrand igår och han hade något slipon som lätt precis som jag ville. "Gött muller"

Det är så otroligt högt ljud i mitt slipon nu så jag överväger att montera på mitt original istället för då kan man ju njuta när man är utte och åker. :hihi

Mvh Nicklas.

Paroxyst skrev:
Va i helvete e TZR 600 för hoj? TTR600 har man ju hört talas om men inte tzr600? Skulle va en skön hoj isåfall, om den fanns dvs!

Då skulle jag nog kunna tänka mej en Yamaha...

Jag köpte mitt dämpul på honda i göteborg och jag tog all dämpul som fans i påsen och lindade det runt det perforerade röret.

TZR 600 ja jag vet inte riktigt om den heter så men jag gisade på det namnet

Mvh Nicklas

kanske en FZR600...
Har ett Viper slip-on på min säljs på blocket för runt 2000:- riktigt gott ljud...

smajlet skrev:

Mvh Nicklas.
Det ska vara Micron har 2 st dom låter så jävla gött :yoparty

Nyheter
European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...