slipon rassel

jopal

Ny medlem
Gick med
31 Mar 2009
Hoj
fireblade 97
Har en micron kolfiber slipon där det sitter två "popnitar" på utsidan. Dessa skallrar och rör sig. Hålen där nitarna sitter är ovala. Ska det vara ett visst spel eller är det helt enkelt så att nitarna släppt?? Någon som har en åsikt!?

på mitt slipon så sitter då dom popnitar som finns fast. har dock ej micron men endå. popnitar är ju till för att saker och ting ska sitta, så dom har nog gått av i ditt fall, jag skulle borra bort dom och sätta dit nya nitar.

på mitt slipon så sitter då dom popnitar som finns fast. har dock ej micron men endå. popnitar är ju till för att saker och ting ska sitta, så dom har nog gått av i ditt fall, jag skulle borra bort dom och sätta dit nya nitar.

Visst borde det vara så! Blir till att fixa nya. lite märkligt att de är avlånga hål för nitarna, känns ju som gjort för att de ska börja röra sig efter en stund...

Avlånga hål för att det kanske har nötits sakta men säkert eftersom det suttit löst? Kanske kan va ide att sätta borra upp lite större hål och sätta större nitar, komplettera med nåt värsting lim tom.

håller med ovanstående att borra större hål och sätta i större nit. för nitar är bra men inte när det vibrerar för mycket, dom får en lite kortare livslängd då.

hur får man bort de gamla nitarna? Man vill ju inte gärna repa sliponet... Några tips? :)

Nu har inte jag läst hela tråden, men har du provat att borra?

hur får man bort de gamla nitarna? Man vill ju inte gärna repa sliponet... Några tips? :)

borrar :D
old-hand-drill-small.jpg

Har du nån bild? Jag har micron slipon och dom enda popnitarna är för att hålla fast emblemet på utsidan! Saknar du nått? Går det inte att öppna det på nån av kortsidorna?

kan du inte lägga något i spänn (i det ovala hålet) och sen borra? när man tar bort popnitar som sitter fast är det bara att borra för glatta livet! behöver ju inte ha lika stort borr som nitskallen är utan halva storleken skulle jag kört på. då borrar du bara ur ena delen på niten och nithuvudet följer med borret när det släpper.

Jag har samma dilemma, men märker att det försvinner när jag trycker på själva kolfiber skalet... Någon som har tips på hur man fixar detta? Lite störigt när man varvar ordentligt.

*/ ?>
Nyheter
Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...

Back