slipon lr helsystem?

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Är det värt 5' extra för ett helsystem istället för ett slipon? Är det ngn skillnad effekt mässigt mellan ett kolfiber blås o ett titan?

brinckis skrev:
Är det värt 5' extra för ett helsystem istället för ett slipon? Är det ngn skillnad effekt mässigt mellan ett kolfiber blås o ett titan?

Nu är jag ingen expert på detta, men är du ute efter effekt så är väl helsystem som gäller. Är du ute efter ljud så räcker det med ett slip-on.

Dock hade jag nog sparat de 5000 :)

Materialet gör inte någon skillnad på effekten

Antar att eftersom du har banvarianten av kawan så är det väl kanske helsystem som du är ute efter. Det du bör tänka på är ju att de extra hästarna kommer ju på toppvarv och oftast på bekostnad av lite sämre mellanregister.

WASP skrev:
Antar att eftersom du har banvarianten av kawan så är det väl kanske helsystem som du är ute efter. Det du bör tänka på är ju att de extra hästarna kommer ju på toppvarv och oftast på bekostnad av lite sämre mellanregister.

så du menar att med ett helsystem så blir zx6rr en ännu tråkigare hoj på väg?

brinckis skrev:
Tråkig... jag bara antog eftersom att du hade rr varianten av den så var det banåkning som gällde. Men kort och slarvigt sagt så slipon - marginell effektskillnad, helsystem - ger lite mer effekt men toppeffekt, givetvis måste du ju mappa om för helsystemet med.

brinckis skrev:

Tråkigt och tråkigt..
ska du glida omkring är det fel hoj.
En 600 sporthoj kräver aktiv körning - då är den skitkul.

gthyni skrev:
Tråkigt och tråkigt..
ska du glida omkring är det fel hoj.
En 600 sporthoj kräver aktiv körning - då är den skitkul.

klart man inte skall glida ... men man kan ju inte ligga på 13' varv hela tiden.

En sak värd att tänka på: Vill du prova att köra på bana så har de flesta en så låg bullergräns att du måste köra med originalsystemet och då är det jobbigt att byta hela systemet varje gång. Har en kompis som har så på sin FireBlade och han ångrar djupt att han köpte ett helt system och inte bara slip-on.

sandstream71 skrev:
En sak värd att tänka på: Vill du prova att köra på bana så har de flesta en så låg bullergräns att du måste köra med originalsystemet och då är det jobbigt att byta hela systemet varje gång. Har en kompis som har så på sin FireBlade och han ångrar djupt att han köpte ett helt system och inte bara slip-on.

så slipon/helsystem klarar inte db gränsen för bankörning? hur är det med bilprovningens krav?

Det går inte att säga, det är så jäkla olika. Jag har ett Yoshi TriOval på min R1:a och det är ett av de tystare så jag kommer att chansa att besikta med det sen.

Nyheter
Motorsportsalongen i Örebro!

Jag tog en snabb avstickare...

Honda CB 1000 GT bjuder på sportig komfort

Det är ingen lätt uppgift H...

KTM: ”Det är helt klart vägen framåt.”

Rajiv Bajaj, 58, VD för den...

Framtidens hjälmar är här!

Bland finesserna finns ljus...

Öhlins, som under många år ...

Bridgestone lanserar nytt sportdäck

Bridgestone har presenterat...