SlipOn Hornet 07:a

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda Hornet 600 2007
Någon som har nån erfarenhet av liknande slipon?
Kommer det låta nån skillnad mot original? Tycker det såg helt OK ut iallafall...kostar 3000:-
http://www.blocket.se/stockholm/Slipon_till_Honda_cb600_hornet_07___Gpr_25473740.htm?ca=9&w=3

2323359909.jpg
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
Den där "filmen" är upplagd 2006, dvs inte en Hornet -07. Vad jag har fattat ska det inte bli någon större skillnad med slip-on till den nya Horneten. Den äldre däremot har jag själv haft slip-on på och det gjorde skillnad.

Här har du däremot en -07 http://www.youtube.com/watch?v=mvKoHRopuxQ
 
Last edited:

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda Hornet 600 2007
Den där "filmen" är upplagd 2006, dvs inte en Hornet -07. Vad jag har fattat ska det inte bli någon större skillnad med slip-on till den nya Horneten. Den äldre däremot har jag själv haft slip-on på och det gjorde skillnad.

Här har du däremot en -07 http://www.youtube.com/watch?v=mvKoHRopuxQ

jo men det är ju ett "akra" rör,,tänkte mer just på detta,,,eller blir det likvärdigt med dem tro?
 

Popcorn

På sidan
Gick med
23 Jun 2005
Ort
Hemma
Hoj
Italiensk Scooter och Spansk Enduro
jo men det är ju ett "akra" rör,,tänkte mer just på detta,,,eller blir det likvärdigt med dem tro?

Den där Akradämparen kan nog inte vara mycket mer öppen. Större delen av dämpningen sitter troligtvis någon annanstans.
 

M!cke

Vrooom
Gick med
16 Jul 2007
Ort
Stockholm
Hoj
NRS
Jag hade ett sånt Gpr rör på min Hornet 07. Tyckte inte att det blev så stor skillnad på ljudet som jag hoppats.
Tyvärr blev det istället så att hojen tappade effekt så jag fick montera på en PCIII på den för att det skulle bli bra.
Du är nog tvungen att få bort katten för att få mer ljud men då är du tvungen att montera en PCIII också.
Inte alltid billigt att få det rätta ljudet..:)
 

H4

Too legit to quit
Gick med
9 Aug 2004
Ort
Göteborg
Hoj
Ducati 1098S -07
Ta bort dämparen helt för skojs skull, ganska enkelt på nya horneten och lyssna. Min lät inte mycket mer utan slutljuddämpare. Slipon är slöseri med pengar om man nu tycker att original ser bra ut :)
 

Ck1

Ny medlem
Gick med
13 Apr 2009
Ort
Västerås
Hoj
Honda Hornet 600 2007
Ta bort dämparen helt för skojs skull, ganska enkelt på nya horneten och lyssna. Min lät inte mycket mer utan slutljuddämpare. Slipon är slöseri med pengar om man nu tycker att original ser bra ut :)

hmm OK,,,känns lite som "kasta pengarna i sjön då".....
 
Nyheter
Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Prövotid på AM-körkortet införs

En ändring i körkortslagen ...

2025 års motocrossmodeller från Husqvarna

Husqvarna Motorcycles har p...

BMW visar upp konceptmodellen R20

BMW har visat upp på en hel...

Återträff för deltagarna på Carlbarks Spanienresor!

Carlbarks motor arrangerar ...

Top