Slipon Gsxr 1100 w -93??

Gimli

Medlem
Gick med
11 Mar 2007
Hoj
1996 Triumph Tiger 885
Slipon (Gsxr 1100 w -93)??

Har länge undrat denna sak. När man kollar på slipon på sidor och hos återförsäljare så brukar det stå att dom är till en specefik modell?? Är det pga rören som hör till för att få burken att passa på en specifik modell då eller (ursäkta frågan, är ganska färsk på mc-mek)?? Kan man hård-dra det hela och säga att (så gott som) alla burkar passar på (så gott som) alla hojar om man har en bra rörgubbe som fixar det man behöver före burken? (många frågor blev det)

Vad har ni för förslag till min hoj (se ämnesraden), bra/dåliga erfarenheter??

Tackar på förhand

Last edited:
De beror ofta på tillverkaren.
En del har så att ljuddämparedelen e universal med en anslutning till en specialkrök som e till en specifik modell.
Vissa dämpare kan ju oxå passa direkt på orginalkrök.
Eller så har tillverkaren integrerat kröken så att hela skiten bara passar på en specifik modell, vilket gör att de krävs lite extra för att få den att passa andra modeller precis som du säger att en bra rörkrökare kan fixa de.

Så de finns lite varianter att välja på.

Har sökt en hel del till min med GSX 1100F 92:a har hittat detta i USA. "Vance and Hines SS2R Performance Exhaust System Suzuki GSX1100F" för ca 450 dollar plus transport och tull då kanske (4 till 1 system).
Komplett system med grenrör dock. Verkar vara det bästa vad jag hittat hittils ivf. Men det systemet fanns på lager med. Har varit i kontakt med en leverantör ivf. Fanns det till min så borde det väl finnas till din tycker jag!?

Nyheter
Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra