Slipon eller original på Gotland Ring?

Slipon eller original på Gotland Ring?

• Antal röstningar
    0
  • Undersökning stängd .

mankan

Godis är gott!
Gick med
28 Aug 2003
Hoj
Suzuki DR 650 SE 1999
Jag och kompisen har diskuterat fram och tillbaka huruvida vi ska ha slipon eller original på banan. Fick mitt uppmätt till 102,5 DB på bilprovningen så det är ju grönt så långt (förutsatt att ingen ansvarig för banan är övernitisk). Kompisen skulle mäta upp sitt nu i veckan, men om han inte hinner med det så kör han original för säkerhets skull den fegisen. Nu tycker jag att det är lite intressant att veta hur andra resonerar.

För min del blir det slipon, hur gör ni?

WestW skrev:
Varför chansa?

Tar väl 5min att skruva dit original och då vet du att du får köra. (om det verkligen är original med allt innehåll)

Ja jo, det var väl så jag först tänkte med, men besiktningsmannen tyckte definitivt att jag skulle köra med slipon. Där ser man :D

Varför släpa med sig 8 kg extra onödigt skrot. Aprilias orginalburk måste ha världsrekordet i vikt för mc-ljuddämpare.

Besiktade förra veckan med slippet on. Nemas problemas. Det brukar klara 95dB gränserna (förbikörning) som gäller på de flesta andra banorna i Sverige.
Finns bara ett ställe jag skulle överväga att sätta dit orginalet och det är på Anderstorp. 95dB statisk mätning med grininga mätscouter.

Buster skrev:
Varför släpa med sig 8 kg extra onödigt skrot. Aprilias orginalburk måste ha världsrekordet i vikt för mc-ljuddämpare.

Besiktade förra veckan med slippet on. Nemas problemas. Det brukar klara 95dB gränserna (förbikörning) som gäller på de flesta andra banorna i Sverige.
Finns bara ett ställe jag skulle överväga att sätta dit orginalet och det är på Anderstorp. 95dB statisk mätning med grininga mätscouter.

Är det stor skillnad på mätning vid förbikörning och den som bilprovningen gör? Dvs. om man har klarat bilprovningens mätning, fixar man då även en förbikörningsmätning?

mankan skrev:
Är det stor skillnad på mätning vid förbikörning och den som bilprovningen gör? Dvs. om man har klarat bilprovningens mätning, fixar man då även en förbikörningsmätning?

Ja.. ofta gör man det, inte alltid. :gnissla

Jag har inget orginal så det måste funka med slipon

*/ ?>
Nyheter
Harley-Davidson lanserar RIDE

Pressrelease från Harley-Da...

KTM uppdaterar sin elhoj

Pressrelease från KTM: ...

Verksamheten säkrad på Gotland Ring!

Det har varit många turer k...

Ducati Superleggera V4 Centenario – kolfiberdrömmen

Med anledning av Ducatis 10...

Yamaha Ténéré 700 World Raid provkörd och klar!

Just nu återhämtar vi oss p...

Provkörning pågår, Ténéré 700 World Raid!

Just nu är vi mitt i provkö...

Världslansering, Yamaha Ténéré 700 World Raid!

Just nu är Bike på plats på...

Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot I samband med...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

Back