slipon ebay?

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
har planer att köpa slipon från ebay så jag vill gärna ha lite råd.
gillar starkt ett som heter gp pro, försöker länka här:

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/GP-S...rcycles_Parts_Accessories&hash=item4ced12c099

det jag hittat på ebay ligger ju i rätt kurs så att säga MEN det är ju en kopia...
så till mina frågor, är det nån som vet om det är nåt att ha? tänkte på finnish och kvalite. Vill ju inte att det ska låta som en ihålig plåtburk eller nåt. och hur funkar det med tull och moms egentligen? slipon:et+frakt skulle landa på drygt 1400kr men hur mycket blir det med tull och moms? spelar ju inte heller nån roll om jag köper det från ebay.de (eu-land) eller nåt för röret finns ju i china...
tacksam för svar.
mvh/ mattias
 

MagicMotion

Ny medlem
Gick med
30 Apr 2009
Ort
norrort
Hoj
SXV 550 -08
Kan inte säga nått om sliponen i sig. Du är däremot skyddad via ebay buyer protection upp till 500usd om det är en risig pryl. De skriver ju trotts allt att den är en hi quality pryl.

De gånger jag fått hem pylar och varit missnöjd har jag oftast fått ersättning av försäljaren. Doch så är jag nöjd 98ggr av 100. De flesta på ebay kör faktiskt fair game.

När jag köper lite dyrare prylar som kan vara svåra att förmedla i bild och text kollar jag oftast refferenserna. Kilen sm säljer det har ett par negativa reffs men överlag helt ok, han säljer ju en del.

Kollade lite refferenser hos han och hittade en kille som köpt samma slipon men till annan hoj. Han verkar ju nöjd...

TOP ITEM LOOKS AND SOUNDS FANTASTIC!!!!!!!!!!!!!! Buyer: gain18 ( 218) May-06-10 12:47
GP Style Exhaust Kawasaki Z 750 Z750 04-06 EX14 (#330392798526) GBP 90.00

Slå till om du gillar designen. Be han skriva gift på paketet samt att sätta ner värdet på det. under 50 usd är tullfritt men det är sällan man får tulla på grejjerna man skickar efter.
 
Last edited:

Bollox

Hell 'n gore
Gick med
5 May 2003
Ort
På landet
Hoj
Scott
Bara köp!:tummenupp Jag har aldrig fått problem på ebay, i något land. De skriver gärna gift på paketet, men jag skulle inte skriva ner värdet på innehållet ifall den skulle försvinna i posten. Det har aldrig gjort så för mig, men OM det gör det så torskar du ju pengar om den är försäkrad. Eventuell tull, moms och posten i sverige kan vilja ha en hundring för pakethantering (Jag vet, de är fan inte kloka men deras VD är ju så fattig) på en sån gör inte mycket. En dryg femhundring, den är ju fortfarande så billig så du kan lätt sälja den med 50% vinst och beställa 2 till... :tummenupp
 

champis

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Ort
gällivare
Hoj
Honda cb1000r -09
Jag köpte just det röret till min z750 -04 förra sommaren av samma säljare och blev kanonöjd!
snabb leverans, skrev gift utan att jag mailat om
det = ingen tull/moms:)
Blev grymt skönt ljud :yoparty
och kännbar effektökning....
Lätt värt 1500spänn med andra ord!!
 

Hudik

Guest
Slå till om du gillar designen. Be han skriva gift på paketet samt att sätta ner värdet på det. under 50 usd är tullfritt men det är sällan man får tulla på grejjerna man skickar efter.

Helt fel !!

Jag har köpt prylar för 20 usd och har fått betala tull och moms på det.
När det gäller dom lägre valörerna så är det ett lotteri om man slipper eller inte.

Beställer du ett avgassystem från usa kan jag garantera att du får betala till och moms även om avsändaren skriver gåva på paketet, och det är något som många vägrar att göra.

Inräkna alltid tull och moms på det du beställer så slipper du överraskningar.

Tull = 3,7% (3,7% på mc delar)
Moms = 25% på hela summan
 

rapisch

Ny medlem
Gick med
8 Feb 2007
Ort
sthlm
Hoj
gsxr600-98 SÅLD
tack för svaren!:)
blir en kawa z750 till sommaren och då blir gp röret det första
jag köper:banana

du champis, hur var det med passformen då? man har ju hört om grejor som passat som en gråsten i en smörask ungefär....

mvh/mattias
 

champis

Ny medlem
Gick med
18 Jul 2007
Ort
gällivare
Hoj
Honda cb1000r -09
tack för svaren!:)
blir en kawa z750 till sommaren och då blir gp röret det första
jag köper:banana

du champis, hur var det med passformen då? man har ju hört om grejor som passat som en gråsten i en smörask ungefär....

mvh/mattias

Inga problem med passformen, tog typ 5 min att byta, sen satt den som en smäck :tungan
 

FreddaAbborre

Fina fisken
Gick med
29 Aug 2004
Ort
Lund
Hoj
Moto-Martin Z1 900, Z1 -74, Z1000 -78 to be superbike, VFR400 Repsol
Helt fel !!

Jag har köpt prylar för 20 usd och har fått betala tull och moms på det.
När det gäller dom lägre valörerna så är det ett lotteri om man slipper eller inte.

Beställer du ett avgassystem från usa kan jag garantera att du får betala till och moms även om avsändaren skriver gåva på paketet, och det är något som många vägrar att göra.

Inräkna alltid tull och moms på det du beställer så slipper du överraskningar.

Tull = 3,7% (3,7% på mc delar)
Moms = 25% på hela summan

Fick precis ett paket från kina med lite hojprylar (av mycket hög kvalitet) där jag slapp betala tull på, märkt gåva och value $25. Har sett liknande slipons från kinesiska återförsäljare.
 

Frulla

Ny medlem
Gick med
23 Jun 2009
Ort
Norrköping
Hoj
06- ktm 660
Helt fel !!

Jag har köpt prylar för 20 usd och har fått betala tull och moms på det.
När det gäller dom lägre valörerna så är det ett lotteri om man slipper eller inte.

Beställer du ett avgassystem från usa kan jag garantera att du får betala till och moms även om avsändaren skriver gåva på paketet, och det är något som många vägrar att göra.

Inräkna alltid tull och moms på det du beställer så slipper du överraskningar.

Tull = 3,7% (3,7% på mc delar)
Moms = 25% på hela summan

Står ju att det är från china,, sj har ja aldrig tullat nått från dom,,
o dom skriver mer än gärna gift på paket :D:yopartyCHINA is the shit:D:yoparty

I värsta fall är summan ca 1350,792:- inkl moms tull avgift.:mad::mad:


Fick själv tulla min Cardo scala G4 dock från USA


(Motosonic for sale pm för intresse)
 
Last edited:

Rocklin

Ny medlem
Gick med
13 May 2008
Ort
Boden
Hoj
-03, Honda Hornet 900
För kännedom: Hittar grymt billiga fabriksnya slipons till Hornet 900. Dubbla pipor med tillhörande rör och klammer för under 400 dollar inkl frakt. Men som sagt, tullen lär väl ta sitt, samt staten. Så jag gissar på att det då landar strax under 4000kr när vi har betalt våra fina svenska avgifter. På ebay alltså.
 
Nyheter
Bilder Custom Bike Show

När alla bilder till report...

Marc Márquez har skrivit på för Ducatis fabriksteam

Nu står det klart att Marc ...

ISR Brakes sålt

För några år sedan bestämde...

Honda laddar fullt på eldrivna fordon

I samband med 2024 års Busi...

Marc Márquez flyttar till Ducatis fabriksteam

Marc Márquez ersätter Enea ...

Ducati Diavel V4 vinner designpriset ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Resultatlista – Custom Bike Show

Custom Bike Show är tveklös...

Ducati Diavel V4 vinner ”Red Dot: Best of the Best”

Ducati Diavel V4 har utsett...

Nu gäller prövotid för AM-körkortet

En ändring i körkortslagen ...

Custom Bike Show imorgon!

Portarna till campingen är ...

Top