Slipon Arrow/Mivv/Yoshimura Vilket??

Aryey

Masjävel and proud of it!
Gick med
16 Aug 2007
Ort
På rätt sida älven
Hoj
Looking...
yepp nu e det så att jag vet att det finns en massa trådar om just pc5 men hitta inte ex det svaret jag är ute efter.. Min fåga är ju då om jag nu satt på ett yoschi slipon och ett kn filter kan detta va skadligt för min motor? mister jag nån efekt på detta då jag har orginal mappning? Jag har inte märkt av något o jag tycker hojen går jämnt i låga varv vid gämn fart. Skulle det va o föredra o sätta på en pc5 samt lämna in för bänkning? Jag kan ju tillägga då att jag har planer på köra min hoj en sesong till o sen byta. Och e det nån som har en uppskattning om vad det går på o bänka hojen o få en bra mappning till just min hoj?

tack på förhand!

Du lär inte få några fler hk av det men antagligen lite bättre register och det skadar väl inte motorn allvarligt att inte mappa men det blir bättre med.

Var du kan bänka vet jag inte men brukar gå på 1500-3000 beroende på om du gör det hos firma eller privat.
 

bullysmile

Killing time? time kills you!
Gick med
27 Jul 2007
Ort
oped
Hoj
Rossis förra
Själv köpte man en Laser HotCam DS i kolfiber :)

Kört med yoshi tidigare. Men köpte detta från ebay 2500kr nytt direkt från italien så slapp tull o moms.

Priset var anledningen varför jag valde Laser denna gång istället för yoshi, fick med broschyrer som visade hur denna såg innuti, och fan vad förvånad man vart att de var så avancerade :) hade jag betalat lika mycket idag för ett yoshi hade jag valt Laser:tummenupp

de som är intresserade hur Laser hotcam ser ut innanför kan klicka på denna länk.
http://www.laserexhausts.com/Portals/0/docs/Brochures/1800161_LASER_HOTCAM_DUOTECH_BROCHURE_DU.pdf

och bryr man sig inte om ljudnivån kan man montera i ett rakt rör som följer med eller inte ha nåt dit monterat alls.

Kanske inte super avancerade grejer, men gillar de som satsar på utveckling. Inte bara tar betalt för ett välkänt varumärke som har samma teknik sen många år tillbaks:)
 
Last edited:

zaitoon

Ny medlem
Gick med
22 Jan 2012
Ort
skövde
Hoj
honda cbr600rr 2008
Du lär inte få några fler hk av det men antagligen lite bättre register och det skadar väl inte motorn allvarligt att inte mappa men det blir bättre med.

Var du kan bänka vet jag inte men brukar gå på 1500-3000 beroende på om du gör det hos firma eller privat.


inte ute efter fler hk men hadde ju inte vart fel med bättre register. vet ni om nån som mappar privat o är bra på det han gör? kan tänka mig lägga några kroner påt.
 

Ägge

Tutlurad
Gick med
31 Jan 2010
Ort
Vindö - Stockholm
Hoj
Bmw 850 adv
inte ute efter fler hk men hadde ju inte vart fel med bättre register. vet ni om nån som mappar privat o är bra på det han gör? kan tänka mig lägga några kroner påt.

"kan tänka mig att lägga några kronor påt" :hihi snÅldjÅp2000

Äre nått man ska lägga pengar på är det att få hojen att gå top notch! Har du fixat filter samt slipon kommer du rätt säkert få hojen att gå bättre.

Men går det att tuna jappsare utan pc? Dom är väll rätt låsta utan en pc vad jag har förstått? :rolleyes:
 
Nyheter
Boka provkörning under Start2Ride nu

Under helgen arrangerar mot...

Dags för 2024 års Start2Ride

Kommande helg arrangerar mo...

Härlig uppslutning på kortegen i Sydnärke!

Den traditionsenliga mc-kor...

Eldrivna Oruga Unitrack

Oruga Unitrack, en motorcyk...

Circuit de Barcelona-Catalunya storsatsar

Gran Premi de Catalunya Mot...

Lunchhälsning från Merzouga!

Bästa ökenguiden, Jordi Arc...

Rapport från Marocko: Dag 1

Vi bekantar oss med lokalin...

Godmorgon från Erfoud!

Provkörning pågår: läckra Yamaha XSR 900 GP

Sandy kör XSR 900 GP All...

Bike på Ténéré Spirit Experience i Marocko!

Yamahas fabriksteam i Rally...

Top