Slipo-onfråga till R6

"FUBAR"

Måste lära mig bromsa på slangen..
Gick med
13 Jun 2004
Hoj
KTM 950 SM -06
Tjena, har en R6:a -00 och undrar vilket slip-on man ska skaffa sig, bäst vore ju om det var billigt, men e det stor skillnad på dom så kanske det blir ett lite dyrare. E det någon som rekommenderar något? akrapovitch (stavning?) verkar ju bra men är lite dyrt?

Acrapovic är bra men dyra, tycker du att du har råd så är det bara att köpa. Billigare slipon är oftast billiga av en anledning... Kvalitet och/eller finnish är det som blir lidande när priset blir lägre. Köper du ett slipon som kostar 3500:- eller mer är det nog hyfsat bra oavsett märke, sen har nog alla sin personliga uppfattning om vilket som låter bäst, ger bäst effekt, är snyggast o.s.v.

GPR, LeoVince, Akrapovic, Micron, Yoshimura, Vance & Hines etc. Det spelar nog egentligen ingen roll...

Hittade bl.a Akra i usa för 449$. Fanns ju givetvis billigare märken. Någon som vet hur "art" e? (248$). Lite mer tips på schyssta prisvvärda slipons. Ju billigare desto bättre såklart :tomten

Jag har för mig att viper är väldigt billigt, typ 1200-1500:- för ett slipon. Vet dock inget om ljud, effekt eller kvalitet.

ART är nog ok.

Jag kör med ett ART-titan på min ZX9 och det funkar bra tycker jag...
Låter för jäkla skönt och är inte allt för dyrt heller...

Så mycket effekt kan man inte vänta sig med slipon, det är ljud och framför allt utseendet som avgör vilket det blir bara.

Nån som vet nåt bra o billigt ställe att beställa sånt från sverige? verkar lite krångligt med tull o moms från staterna!!

xXx40 skrev:
Nån som vet nåt om scorpion?

Jag har scorpion helsytem på min CBR. Låter mysigt och verkar vara av bra kvalitet. Fast å andra sidan står det "Scorpion, by Akrapovic" så konstigt vore väl annars.

*/ ?>
Nyheter
Scenic – navigering för dig som prioriterar vägen framför destinationen

Screenshot De flesta nav...

CTEK visar upp ny laddare och ”booster”

CTEK NXT 5 Nu börjar sol...

Vi provkör nya H-D-modeller

Allt om MC åkte till Malaga...

IDM tar klivet upp – EURO MOTO lanseras

EURO MOTO ersätter inte IDM...

Galfer skärper greppet om racing

Pressrelease från Galfer: ...