Slip-on?

Paradox

Dennis
Gick med
21 Aug 2009
Hoj
Suzuki GSX750F-25kw, -02
Sökte och sökte, men S-H börjar bli så jefla stort så man får 20 sidor med resultat som är helt irrelevanta tyvärr....

Ok, jag fick med ett "GPR" slip-on rör till min hojj när jag köpte den, bara ljuddämparn och inte ett hel system.
Undrar om det bara är till att "sätta dit den" eller om jag måste "bestycka (ingen aning om vad det är)" förgasarna/cylindrarna? Någon sa till mig att om jag inte bestyckar så kommer motorn gå för varm och skära (ingen mekaniker utan en person som kör hojj precis som du och jag).

Vill ju inte att den ska skära, men inte heller att den ska låta som en liten fjärt när man gasar :P....
Gillar det här lite "RAD-4" ljudet och jag tycker ett slip on fångar det så underbart ^^...

Så eh, ska jag bara gå ut och byta ut det, eller måste jag in med den på verkstad för "bestyckning" (konstigt och läskigt ord) annars sprängs den ^^?

MVH
Dennis

Last edited:
"dom" rekomenderar ombestyckning men de finns nog ca 50 tusen + människor som inte har gjort de bara här i sverige utan att deras maskin skurit. du kan få nån hk mer med rätt bestyckning.
förgasare= munstycken, insprut så nåt som kan reglera skiten på datorn typ powercommander. har man gasare kan man gå upp ett steg på högfarten bara för o få en måbra känsla. :tungan

"dom" rekomenderar ombestyckning men de finns nog ca 50 tusen + människor som inte har gjort de bara här i sverige utan att deras maskin skurit. du kan få nån hk mer med rätt bestyckning.
förgasare= munstycken, insprut så nåt som kan reglera skiten på datorn typ powercommander. har man gasare kan man gå upp ett steg på högfarten bara för o få en måbra känsla. :tungan

Ahaa ok :P Så det betyder att jag slänger på ett "låta mer rör", förlorar "må bra känslan" (det gör jag i allafall för min är strypt till 25kw), och den kommer inte att skära?
(Kan tillägga att den bara gått 2200 mil, så jag tror de mesta är i fint skick =))

Och tack så mycket för de snabba svaret! Nu ska de ut och "mekas" :)

Meka på bara. Ingen fara att ha ett slipon utan ombestyckning. Skulle det vara farligt skulle 500 hojar om dagen rasa under säsong, minst.
Det kanske inte är optimalt men inte heller katastrof. Värre om man börjar öppna luftburk och annat samtidigt, då kan det börja ställa till det.

Meka på bara. Ingen fara att ha ett slipon utan ombestyckning. Skulle det vara farligt skulle 500 hojar om dagen rasa under säsong, minst.
Det kanske inte är optimalt men inte heller katastrof. Värre om man börjar öppna luftburk och annat samtidigt, då kan det börja ställa till det.

Ok tack =D Satte precis på det.... 3 minuters jobb (en slangklämma och en bult) 200% mer coolhets faktor :D Kör lugnt grabbar, tack för den snabba hjälpen och tack för hjälpen över huvud taget, nu ska jag ut och köra =D

Nyheter
Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!