Slip on..

nik76her

Letar garage i Malmöregionen..
Gick med
8 Jan 2007
Ort
Malmö
Hoj
BMW R1100GS
Vad påverkar ett byte till en bullerburk (slipon)?
-Gissar att luftgenomsläppet i burken kan påverka temperaturen i rören. Men jag tänker ändå 4takt.. Fattar inte riktigt att det skulle kunna medföra några extra hästar. Borde inte detta vara anpassat från orginal?

Hoppas det är någon som kan mycket när det gäller det här med system.. Vågar man kanske bygga ett eget??
 
Vad påverkar ett byte till en bullerburk (slipon)?
-Gissar att luftgenomsläppet i burken kan påverka temperaturen i rören. Men jag tänker ändå 4takt.. Fattar inte riktigt att det skulle kunna medföra några extra hästar. Borde inte detta vara anpassat från orginal?

Hoppas det är någon som kan mycket när det gäller det här med system.. Vågar man kanske bygga ett eget??

Anpassningen av orginalljuddämpare är i de flesta fall en kompromiss mellan motorns prestanda och olika länders krav på bullerdämpning. Eftermarknadssystem har oftast (inte alltid) betydligt högre ljudnivå, efertersom de åtminstånde påstår sig vara mer optimerade för motorns prestanda genom att vara öppnare för luftflödet. Byte brukar oftast medföra byte av munstycken mm på förgasarsidan för att motsvara det bättre luftflödet genom det öppnare avgassytem.
 
Ok.. Så då bör man kanske snacka med en verkstad innan man byter burken? Har sett att vissa säljer slipon med diverse andra pryler. Det är väl därför?

Anpassningen av orginalljuddämpare är i de flesta fall en kompromiss mellan motorns prestanda och olika länders krav på bullerdämpning. Eftermarknadssystem har oftast (inte alltid) betydligt högre ljudnivå, efertersom de åtminstånde påstår sig vara mer optimerade för motorns prestanda genom att vara öppnare för luftflödet. Byte brukar oftast medföra byte av munstycken mm på förgasarsidan för att motsvara det bättre luftflödet genom det öppnare avgassytem.
 
Är det nån som vet om, och i så fall var man kan få tag på slipon till en Kawasaki KLE 500 -01?
 
Back
Top