Slip-on, vilka passar

MJL

Ny medlem
Gick med
15 Jan 2008
Hoj
Hornet 600
Börjar titta på slip-on till min nyinförskaffade honda hornet 600 - 98.

Hur är det, passar dom flesta sporthojssystem även till en hornet? Vad är viktigt att tänka på? Hade ev velat ha ett kort system, hittade t ex akrapovic megaphone på tuben, och det är ett kort system.

Kanske missuppfattar din fråga men... de flesta slip-on är modellanpassade så det finns inga universala "sporthojssystem". Visst kan själva burken vara samma till fler modeller, men mellanröret och fäste är alltid modellanpassade.

Sök på webben och kolla tillverkarnas hemsidor ex.vis: Arrow, Mivv, Nikko, Yoshimura, Ixil (finns ett stort antal till men jag kommer inte på fler nu).

Kanske missuppfattar din fråga men... de flesta slip-on är modellanpassade så det finns inga universala "sporthojssystem". Visst kan själva burken vara samma till fler modeller, men mellanröret och fäste är alltid modellanpassade.

Sök på webben och kolla tillverkarnas hemsidor ex.vis: Arrow, Mivv, Nikko, Yoshimura, Ixil (finns ett stort antal till men jag kommer inte på fler nu).

Ingen missuppfattning alls, precis den typen av info jag var ute efter. Körde tidigare en ER5a så där var det inte lönt att mecka så mycket ;)

För jag tittade lite på blocket och i rubrikerna så skriver alla att detta är till en R1 98 - 08 osv... Men kan jag då köpa själva slutröret jag är ute efter och komplettera med mellanrör för en hornet? Eller är jag ute och cyklar?

BOS, Akarapovic, m.fl.

Ingen missuppfattning alls, precis den typen av info jag var ute efter. Körde tidigare en ER5a så där var det inte lönt att mecka så mycket ;)

För jag tittade lite på blocket och i rubrikerna så skriver alla att detta är till en R1 98 - 08 osv... Men kan jag då köpa själva slutröret jag är ute efter och komplettera med mellanrör för en hornet? Eller är jag ute och cyklar?

Mitt tips är att köpa ett komplett system som passar din hoj. Det kan vara lite "meckel" att få tag på lösa delar i efterhand. Det är tyvärr inte heller så att mellanrören passar mellan de olika fabrikaten.

Nyheter
Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti