Slip-on till Yamaha XT660X -04 !

G-Force

Ny medlem
Gick med
1 Jun 2004
Hoj
VFR800 -02
Har letat efter slip-on till denna, men ej hittat nåt ! Nån som vet, om det finns? Å andra sidan kanske det inte kommit nåt än? tacksam för svar !

mvh

G-Force

Nu har jag hittat det.....Shark verkar ha nåt.....finns det nån svensk återförsäljare eller ska man beställa från utlandet?

Detta har jag också letat efter. Devil skall ha några på G men dom lär inte ha kommit ännu :rolleyes:

Ps. Ingen som har bilder på hojen med andra pipor?

Last edited:
G-Force skrev:
Har letat efter slip-on till denna, men ej hittat nåt ! Nån som vet, om det finns? Å andra sidan kanske det inte kommit nåt än? tacksam för svar !

mvh

G-Force

Finns bara ett svar: DEVIL!! :yoparty Magnum, Trophy eller OVO, finns både i rostfritt, titan och kolfiber. Riktigt feta och grymt ljud, har en kompis som har en XT600X som låter skitball. :lol Han köpte sina av MC-varuhuset i Stockholm, www.mcvaruhuset.se

Inte billigast men smakar det så.....

fazerfun skrev:
Finns bara ett svar: DEVIL!! :yoparty Magnum, Trophy eller OVO, finns både i rostfritt, titan och kolfiber. Riktigt feta och grymt ljud, har en kompis som har en XT600X som låter skitball. :lol Han köpte sina av MC-varuhuset i Stockholm, www.mcvaruhuset.se

Inte billigast men smakar det så.....

Jäkligt coola men det ger tyvärr ingen välldigt effektökning. För det måste man även byta de främmre rören (där kattarna sitter) så än finns det bara Remus :rolleyes: (eller då Sebring som är samma sak)

slipon

Nya pipor, det får bli till våren, så man kan spara lite i vinter, har precis börjat jobba 2-skift, å det ger ju en liten extra slant i kassan, jag har kommit fram till att det går loss på 6,5-7 tkr för dämparna, med främre rör 7-9 tkr om det kan stämma?

G-Force skrev:
Nya pipor, det får bli till våren, så man kan spara lite i vinter, har precis börjat jobba 2-skift, å det ger ju en liten extra slant i kassan, jag har kommit fram till att det går loss på 6,5-7 tkr för dämparna, med främre rör 7-9 tkr om det kan stämma?

Jag har precis beställt ett Remus titan hels system (6kg lättare) och det gick på 9300:- Vill man ha i alu så kostar det strax under 8500:-. Sedan får man plussa på med en power commander och ett annat luft filter (ev även öppna upp luft burken). Sedan så finns det ju lite andra miljö prylar som man kan slänga väck. Enligt ganska så säkra källor så borde det gå att få upp effekten till 53-56Hkr utan att byta kammar eller trottelhus. Det tillsammans med att man får bort vikt (borde kunna bli nära tio kilo bort om man börjar röja i alla miljö prylar) och drevar ner en kugg fram så kommer den nog bli riktigt pigg :banana

Vi kanske skulle starta en tråd om XT 660 där man kan fylla på med alla moddar man kan göra. Nu har ju hojen funnits på marknaden i nästan ett år så det börjar bli mer och mer moddar att hitta :)

bebbe skrev:
Vi kanske skulle starta en tråd om XT 660 där man kan fylla på med alla moddar man kan göra. Nu har ju hojen funnits på marknaden i nästan ett år så det börjar bli mer och mer moddar att hitta :)

Det kan kanske vore nåt, det finns väl ett par på detta forum som XT660X.
En intresse lista eller nåt, så kan vi ju se om det en som e intresserad.

G-Force skrev:
Det kan kanske vore nåt, det finns väl ett par på detta forum som XT660X.
En intresse lista eller nåt, så kan vi ju se om det en som e intresserad.

Japp, jag lägger in en tråd. :)

Edit: Jag gav mig tom friheten att lägga in ett tråd med en gång. Får väll se hur mycket det blir :rolleyes:

Last edited:
Gpr

G-Force skrev:

mvh

G-Force
Yamaha Center i Haninge säljer GPR system för 6250:- :tummenupp

Nyheter
Buell 1190 Super Cruiser rullar av linan

Screenshot När Buell för...

Nytt världsrekord:”highchair wheelie” i 204 km/h

Den brittiske stuntföraren ...

Stora Motorcykelkatalogen 2026

Nu har vi öppnat förbeställ...

Nya Panigale V4 R: Ducatis nya högfartsvapen

Nya Panigale V4 R har senas...