Slip-on till XR600

xr600

Ny medlem
Gick med
28 Jan 2004
Hoj
XR600
Tjena!

Jag är på jakt efter ett slip-on till min XR600R -00. Det finns ju hur många som helst! Är det någon som vet ett system som är bra? Det skall låta som f-n! :) Max. 4000:-

Tack!

Kolla upp Vampire dämparen, jag hade en sån på min XR600 och den lät kan ja säga och den gick bättre med.

Hitta en bild på min XR med den dämparen på. Man ser inte dämparen sååå mycke men lite iaf.

Bifogat

• xr.jpg
    xr.jpg
    105.7 KB · Visningar: 246
hade en likadan dämpare på min xr600:a låt bra.. men tyvärr hade jag problem med att grejor i dämparen lossnade....

Kan iof bero på att den kördes hårt. fick svetsa om den 2ggr.

Men annars är den helt funkis.

Jag har också vampire, och jag har hört klagomål från andra hojåkare för dom hör tydligen inte sina motorer när dom ligger bakom mig, så låter mycket gör den nog... =)

Skitbra i stan på sommarn, det finns inte en kotte som missat att man kommer brummande... hehe

Tackar för svaren grabbar. Nu har jag iallafall lite kött på benen :)
Är det någon som vet om White Brothers gör bra system?

Hehe! Vampire verkar alltså vara det bästa systemet... enligt majoriteten :)
Har däremot kollat in WhiteBrothers nu och dom verkar riktigt grymma. Mycket snyggare än Vampire.... Kolla in www.whitebrothers.com

Kör med ett White Brothers system [E-series performance system med dual head pipes].Låter något fanatiskt, och högkompkolven gör det inte bättre. Känns sorgligt när man till besiktningen måste byta till orginal...

Låter mycket mer än vad min farsas gör (XR600 -94 sebring system).
Bara o pma om du har några frågor om systemet =)

Big Gun gör väll även system til l600an, eller har de bara til l650ian??

I alla fall, vill du ha ljud så får du det i ÖVERFLÖD med ett big gun, dessutom kostar väll ett helsystem ungefär vad andra märken begär för sina slipon...

Finns några här på forumet som har big gun. :)

Funkar det med samma burk som man har på RR?
Var får man tag i framkåpor med två smålampor i?

Har plast till din XR 600 om intresse finns ?

Röda skärmar vita sidopaneler ,bakskärmen har lyktan direktpå skärmen som på 650´n.

Var hittar jag vampire system? Köpte ett för flera år sedan till min fd xr på en svensk it sida, men hittar den inte nu?

ja vart hitta man vampiresystem som e billiga? :yoparty

Köp rostfritt Arrow ett slipon, kostar 3300kr. Låter jättefint, tycker jag i alla fall :hihi och skulle man inte göra det tex till besiktningen så får man med en liten insats.

Kompis som låg bakom fick ont i huvudet innan han hade vant sig!

Varning dock för importörn av arrow som är "något" dålig på att hålla utlovade tider, men när jag skulle beställa mitt så fanns det inte så många slipon att välja på, gpr, arrow & yoshimura för dyra pengar!

Köpte ett V&H slip on till nån ducce för 350.- som ska fixas till med mellan rör o slängas på xrn:-)

Back