Slip-on till SV1000

bikestreet

Spänn fast dig!
Gick med
4 Sep 2005
Hoj
Scrambler Ducati + Aprilia Dorsoduro 1200
Hej

Är sugen på en SV1000S men är inte så förtjust i de jättestora silvriga ljuddämparna. Skulle helst vilja ha något mer diskret/kompakt. Gärna kolfiber. Har spenderat timmar på att söka på nätet, men lyckas inte hitta så mycket.

Några tips på sjyssta slip-on?

bikestreet skrev:
2619420 Hej

Är sugen på en SV1000S men är inte så förtjust i de jättestora silvriga ljuddämparna. Skulle helst vilja ha något mer diskret/kompakt. Gärna kolfiber. Har spenderat timmar på att söka på nätet, men lyckas inte hitta så mycket.

Undrar om inte Milla här på forumet har ett par schyssta kannor att sälja till dig! Kolla med henne vettja :tummenupp

bikestreet skrev:
2619420 Hej

Som dr Bike sa: Millas Yoshimura burkar (RS3?) var en fröjd att höra i somras (iofs inte enda anledningen till att jag gärna låg bakom henne på onsdagskörningarna men ändå...:tuttar :tungan). Tror en kille som heter Colossus också åker SV1000 men fan vet om han inte har Remus. GPR har också mysigt muller till stora twinnar.

Dr.Bike skrev:
2621786 JO.
Och iom det, oxå kannorna!
See?
:krama

Du kan PM:a alla skandaler från SH-puben till mig! :drool

Se där, dubbelt köpläge för tråstartaren!!:tummenupp

Kort Sh-Pubrapport: Först dracks alkohol hemma hos Larzon, o de blev lite suddigt. Sen dracks de mer alkohol på tivoli, o de blev jättesuddigt!!:D :D :rolleyes:

Tack för alla svar. Kan dock meddela att det blir en ny '07:a med kapade svarta slip-on samt helkåpa. Se bifogad bild.

Bifogat

• sv1000s.jpg
    sv1000s.jpg
    81.6 KB · Visningar: 178
Tjena ....
Jag kör GPR och är nöjd med dem ... Ljudet är underbart eller hur Fazerfun...
Kvaliten är ok men det finns bättre ... De läker lite mellan ljuddämparn och avgassystemet. Det verkar vara käntfel enligt Dinmc i upplands väsby.

Men de är ok pris på dem..

Vart kan man köpa resten av avgasystemet så man får upp ljuddämparna så där högt ???

// Colossus

fazerfun skrev:
2620077 Som dr Bike sa: Millas Yoshimura burkar (RS3?) var en fröjd att höra i somras (iofs inte enda anledningen till att jag gärna låg bakom henne på onsdagskörningarna men ändå...:tuttar :tungan). Tror en kille som heter Colossus också åker SV1000 men fan vet om han inte har Remus. GPR har också mysigt muller till stora twinnar.

Vill oxå påminna att man är tvungen att ställa in insprutningen efter du har bytt. Den rycker lite vid jämt pådrag , Den får för lite bensin.

Det går att ställa in den utan att köpa en Powercommander . Jag gjorde det för ca 1000.- hos DINMC i Uplands Väsby . Den gick mycket bättre efteråt och svarade bättre.

TIPS..

// Colossus

Vill oxå påminna att man är tvungen att ställa in insprutningen efter du har bytt. Den rycker lite vid jämt pådrag , Den får för lite bensin.

Det går att ställa in den utan att köpa en Powercommander . Jag gjorde det för ca 1000.- hos DINMC i Uplands Väsby . Den gick mycket bättre efteråt och svarade bättre.

TIPS..

// Colossus

bikestreet skrev:
2619967 Tack ska ni ha

Last edited:
Som e nybliven SV-ägare så är man ju lite sugen att slänga på lite godis på cykeln... men just pga att man e nybliven ägare så svämmar ju inte plånboken över så om det är någon som har ett par burkar över (eller vet någon som har) som de vill sälja så hör av er med ett PM...

är även intresserad av en röd hugger, prylar för att rensa bakdelen och annat lull-lull... så hör av er om ni har prylar liggande...

arctic_light skrev:
2692078 Som e nybliven SV-ägare så är man ju lite sugen att slänga på lite godis på cykeln... men just pga att man e nybliven ägare så svämmar ju inte plånboken över så om det är någon som har ett par burkar över (eller vet någon som har) som de vill sälja så hör av er med ett PM...

är även intresserad av en röd hugger, prylar för att rensa bakdelen och annat lull-lull... så hör av er om ni har prylar liggande...

Byter ni aldrig till helsystem ? Gör det ingen verkan på sv1000 eller blir det helt enkelt för dyrt?

Själv så har jag beställt ett helsystem till min i usa .. pris där 4200:-, samma system kostar 10500 i sverige .. :D

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back