Slip-on SZR660?

Gringo_83

Räksmugglare
Gick med
23 Jul 2004
Hoj
-00 Ducati 900ssie
Kan inte hitta nåt slip-on som passar till min SZR, och enligt dom MC firmor jag snackat med finns det inga färdiga att köpa.. Men jag vet att många har slip-on på sina SZR, är det hemmabygge eller? Behöver ett slip-on nu!! :4skrika

Jag hade ett Lazer på min gammla :) Sedan så har jag set fler firmor som tillverkar rör till dom. Kommer inte ihåg vilka bara :va

Jag provkörde en SZR i höstas, med en mindre billjuddämpare från Biltema. Fult som stryk, men den lätt riktigt gott faktiskt! :tummenupp

Hej!

Jag köpte en begagnad (men aldrig använd) viper dämpare till min gsxr 400. Köpte två 30 graders avgasböjar i rostfritt, sågade av orginaldämparen och drog på. Jag körde med högdraget men det är ju en smaksak. Polerade upp böjarna med autosol. Jag behövde bara använda en avgasklämma längst ner (under hojen) så den ser man inte. Tätade med avgaspasta.

Lycka till!

Drkosmos skrev:
Matte !!

Hur blev det ?
Fick aldrig några bilder på bygget.

Tja!

Här har vi ju säljaren i egen hög person! :D
Det tog ett tag innan jag lyckades lista ut hur jag skulle ha det. Var liksom svårt att veta hur det skulle funka med passformen innan man kapade. Det visade sig dock till min förtjusning fungera fin fint!:)
Ska försöka fixa nån bild så håll till godo!

/mattemannen

Tack för tipsen! Blir väl till att svetsa ihop nåt under vintern och sen dynojet på det..

Har beställt tid nu för att få byggt ett slip-on o annan förgasarbestyckning! :) Hoppas hoppas att det blir någon märkbar effekt skillnad!

Kamikazie skrev:
Har beställt tid nu för att få byggt ett slip-on o annan förgasarbestyckning! :) Hoppas hoppas att det blir någon märkbar effekt skillnad!

Tufft!
Var beställde du ett sliponbygge? Hade du burken men inte mellanröret eller hur var det? Hur mkt fick du punga ut för bara bygget

Kamikazie skrev:
Kan inte hitta nåt slip-on som passar till min SZR, och enligt dom MC firmor jag snackat med finns det inga färdiga att köpa.. Men jag vet att många har slip-on på sina SZR, är det hemmabygge eller? Behöver ett slip-on nu!! :4skrika

www.kedo.de
Här kan du köpa färdiga slipon till szr.

Drkosmos skrev:
Matte !!

Hur blev det ?
Fick aldrig några bilder på bygget.

Tjena Drokmos!

Här kommer lite bilder. Tyvärr har jag inte på alla kåpor på hojen. Vad tycks?

Bifogat

• fram.JPG
    fram.JPG
    64.8 KB · Visningar: 183
  • hela.JPG
    hela.JPG
    46 KB · Visningar: 88
  • nära.JPG
    nära.JPG
    66.3 KB · Visningar: 85
matte_mannen skrev:
Tufft!
Var beställde du ett sliponbygge? Hade du burken men inte mellanröret eller hur var det? Hur mkt fick du punga ut för bara bygget

Ebos i Malmö fixar det till mig, jag köper en universaldämpare med rätt mått så svetsar dom ett passande rör och hänger upp dämparen på ett snyggt sätt.. Arbetet skulle kosta ca1500kr.

Drkosmos skrev:
Kanon. :tummenupp

Funderade själv på nått liknande men jag sålde hojen och trodde inte jag skulle skaffa nån ny :va , men tre veckor senare så stod det en ny hoj på uppfarten.............. :tungan

Man tackar!

Hmm jag kan förstå det. Skulle nog få abstinens utan hoj, så är det bara!

edit: vilken model skulle burken sitta på egentligen?

/mattemannen

Last edited:
Nyheter
Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph

I Norrtälje kunde vi se hur...

Hydet Dirt Drag #2 – Helt enkelt skitkul

Den 2 augusti körde Hydet M...

A ride for our child, Tyra

MC-kortegen ”A ride for our...

Mälaren Runt #40 – 16 augusti