Slip-on Suzuki RF900R?

Jaha... kollade med Motorsport i Landskrona om bänkning och ombestyckning om ja skulle slänga på mitt tänkta viper-blås.. DOM SKULLE HA ca 5000:- för kalaset!!! Så det blir inget med det projektet i nuläget... Sicket skit!!!

Lät väldigt dyrt, det borde ligga på ca runt 6-800:- i timmen dvs runt de 12-1500 jag skrev. 5000 då borde avgassystemet ingå.
Har du lyssnat med Lindströms motor i Limhamn eller Mc-huset i Fosie(malmö)

Yamaha Center i Hgb = RG motor = fd Suzuki återförsäljare.

Hej själv, 2002 flyttade de till sitt nya center och började med Yamaha ute på välavägen. Försäljare är inte riktigt samma sak som en mek har jag lärt mig genom åren.

Hej själv, 2002 flyttade de till sitt nya center och började med Yamaha ute på välavägen. Försäljare är inte riktigt samma sak som en mek har jag lärt mig genom åren.

Samma personal nu som då i verkstaden. Men det är rätt, försäljare ska man akta sig för :hihi
Men, Glen som är en av bröderna/ägarna, har mekat sedan hedenhös. De två andra mekarna var även med när de hette RG-Motor.
Jag har inte varigt där på ett tag, men har de inte bytt sina mekar så finns där gott om kunskap om andra märlken än Yamaha. Det man ska ha i minnet är att de prioriterar Yamaha hojar när det gäller tid i verkstaden, men det är kanske inte så konstigt.

Glen är (eller var i allafall) den som kör bänken och allt det där. Har för mig det skulle kosta runt 2000-2500 för att köra min XR och justera med nålar etc etc.

Nu är det ju så att jag kör en TLR, och ska jag ha hjälp med den så finns det mer kunskap på YamahaCenter i Hbg är Suzuki i Landskrona som aldrig har sålt den. :hihi
Inget ont om MotorSport, jag är säker på att de är bra på alla de modeller de säljer, men de får nog inte in så många TL per år, då de flesta här verkar fixa dem själva eller kör den till Johan i Pååarp.
YC sålde sådana, jag kommer fortfarande ihåg när jag var där och skulle prova en, runt 2000-2001. Men den var den långsammare blåvita färgen :tungan

Vill jag ha bästa hjälpen får jag fixa det själv och via vänner. :tummenupp
Så är det när man kör gammalt skrot.

:hej

Då du kan gå igod för verkstaden verkar det vara ett bra alternativ för Jonstorp att lyssna sig för med. Själv har jag bara pratat med säljarna och reservdelsdisken på RG motortiden så...

Nu på slutet av säsongen eller i vinter borde han kunna förhandla till sig bra pris. Här i huvudstan är det ofta mcverkstäderna rabatterar jobb med ca 20 - 30% december till februari. Det är inte många veckor som är okörbara i sundets pärla på året. Det är bara att klä på sig eller transportera den på flak eller bak i skåpbil.

Back