Man behöver inte nya stift för det. Men hur man gör när man bestyckar på gatan via avläsning av stiften och genom att använda trottelmetoden med roll-on och roll off blir en ny flersidig svada från min sida och jag orkar inte skriva detta om igen. Jag med flera andra, Brink, DrBike mfl har beskrivit det tidigare i olika trådar. Det är bättre att du söker. Sök på carburettor, tuning, jetting, instruction, osv så hittar du instruktioner hur man kollar bestyckar på gatan. Jag har länkat till sådana sidor flera ggr. Mikuni har en bra guide på nätet, det finns även för CV-förgasare om du söker på CV och tuning, jetting osv.
Eller också kommer ngn annan och hjälper dig vidare i denna tråd.
Roll off metoden bygger tex på att man först ger full trottel och låter hojen dra hårt några sekunder, när man ligger i maxeffektregistret så slår man sedan snabbt igen trottel ngt, till ca 85-90% trottelöppning, så att man chokar motorn ngt (men utan att komma in i nålens område som börjar vid ca 75% trottelöppning och nedåt). Om man då känner att hojen piggnar till en smula så har man sannolikt ett för mager huvudmunstycke, man stoppar då i en nr större HM och provar en ny vända. Känns det bättre då vid roll off så låter man hojen dra för fullt spjäll fullt på säg trean och stänger sedan av motorn och rullar till stopp varmed man kollar stiften osv. Det är ett av de klassiska vedbodmetoderna. Inte helt utan ansträngning på en radfyra eftersom stiften sitter så jävligt till på dessa. Jag behöver bara ta bort tändkablarna och kan till nöds ta ur stiften med skiftnyckel.
Sedan ska man ju veta hur ett stift ska se till färgen på fullgas också, bara denna fråga kommer -som så många ggr förr- leda till en lång tråd med bilder på olika stift och nya diskussioner om detta.

Det är ju svårt att lära ut detta på nätet.
Jag är ingen expert, det finns andra här som kan det här bättre än mig.
Mvh
J