Slip-on monterat,,men inget specc ljud

så e det på min gsx 750 -84 med v&h 4:1 megafon system.. låter inget specielt under 4k.. tycker det e skönt som fn jag..
 
Fixat Fixat Fixat

jag kopplade ur sladden som går till min servostyrning till Exup ventilen,e det vettigt o dra sladden eller jag bör plocka vajrarna istället,vill ej använda den
 
JaDeM skrev:
jag kopplade ur sladden som går till min servostyrning till Exup ventilen,e det vettigt o dra sladden eller jag bör plocka vajrarna istället,vill ej använda den

Kopplar du ur styrningen, eller tar bort vajrarna, så kommer den alltid att vara stängd. Då tappar du massor av effekt på högvarv.

EXUP'en sitter där för att ge lite mer mottryck i systemet på lågvarv och öka gashastigheten. Vi högre varv öppnar den och dess inverkan minskar succesivt. Är den bortkopplad, så tappar du lite botten i motorn och du måste plocka bort den rent fysiskt oxå.

Ta inte bort den, justera in den och smörj ventilen ordentligt, så funkar det bättre!
 
Dimp skrev:
Kopplar du ur styrningen, eller tar bort vajrarna, så kommer den alltid att vara stängd. Då tappar du massor av effekt på högvarv.

EXUP'en sitter där för att ge lite mer mottryck i systemet på lågvarv och öka gashastigheten. Vi högre varv öppnar den och dess inverkan minskar succesivt. Är den bortkopplad, så tappar du lite botten i motorn och du måste plocka bort den rent fysiskt oxå.

Ta inte bort den, justera in den och smörj ventilen ordentligt, så funkar det bättre!


vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv

låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.
 
Så du föredrar högt ljud på låga varv framför bra prestanda? :rolleyes:

Finns säkert flera som skulle kunna tänkas ha ordet "posör" i åtanke. :7peta
 
JaDeM skrev:
vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv

låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.


Gör gärna det, men tänk på att du tappar allt det fina vridet och sköna effekten mellan 3k & 7k när EXUP'en normalt öppnar fullt.

Är motorgången/känslan mindre viktig än ljudet, så kanske du borde ha en gammal sucka eller nåt som alltid brölar....
 
Dimp skrev:
Gör gärna det, men tänk på att du tappar allt det fina vridet och sköna effekten mellan 3k & 7k när EXUP'en normalt öppnar fullt.

Är motorgången/känslan mindre viktig än ljudet, så kanske du borde ha en gammal sucka eller nåt som alltid brölar....

Det enda exupen gör är att förhindrar en effektsvacka runt 3000 varv eller nått.. Sätter du helsystem på så får du mer effekt både innan och efter svackan.. Men svackan gör den bara mer lättwheelad.. ut med skiten bara :tummenupp
 
Det är EXUP-ventilen som gör det...! Tyvärr... :(

Men å andra sidan som alla andra säger så skall du nog vara glad, skönt å slippa få sura grannar...

Idetta fallet så suger EXUP-ventilen... men å andra sidan vem kör under 4000 varv?! :va
 
men seriöst ????+

JaDeM skrev:
vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv

låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.

testa axa med hojen utan exup å med en inkopplad exup den ska öppna fullt vid 6000 varv...

fan du tappar allt vrid i botten å blir tok trist att köra utan exup.. jag har hafft två fzr1000 å jag skulle aldrig byta till helsystem eller ta bort exupen.. den är grym värd då man behöver vridet... *suck* att förståra nått som är så bra :huvet
 
JaDeM skrev:
vill inte ha den pågrund utav att jag får inget bra ljud från mitt slip on under 4000 varv

låter som en original dämpare men sen efter 4000 låter det iofs lite grann,men jag saknar det mullret på tomgång,så jag plockar Exupen och låter den stå på max öppet hela tiden.
Byta hoj kanske!? :kocko
 
badcat skrev:
Byta hoj kanske!? :kocko


undrar vem som är :kocko :kocko

väljer väl jag själv om jag vill ha exup eller ej eller man e :kocko bara för det känns som att ditt inlägg e ganska så J_A meningslöst! :fatta!
 
Köpte för 30 min sedan ett par beg IXIL carbon Slip-on till min TRX, hoppas jag inte får samma "bekymmer" :hihi ...
 
neeoo skrev:
testa axa med hojen utan exup å med en inkopplad exup den ska öppna fullt vid 6000 varv...

fan du tappar allt vrid i botten å blir tok trist att köra utan exup.. jag har hafft två fzr1000 å jag skulle aldrig byta till helsystem eller ta bort exupen.. den är grym värd då man behöver vridet... *suck* att förståra nått som är så bra :huvet


jo jag förstår dig men har även det problemet att när jag har exupen inkopplad så står den bara o hoppar (fladdrar typ) och det försvinner inte föränn jag dratt upp den till typ 3000 varv.
 
EXUP ventilen gör stor nytta på Yamaha oavsett om det är en FZR eller YZF, du får ett stort hål i mellenregisteret om du låter ventilen vara fullt öppen pga att systemet är ett sk 4-1 typ.
Byter du däremot ut grenröret mot ett 4-2-1 kan du däremot skrota Exup....


JaDeM skrev:
undrar vem som är :kocko :kocko

väljer väl jag själv om jag vill ha exup eller ej eller man e :kocko bara för det känns som att ditt inlägg e ganska så J_A meningslöst! :fatta!
 
JaDeM skrev:
undrar vem som är :kocko :kocko

väljer väl jag själv om jag vill ha exup eller ej eller man e :kocko bara för det känns som att ditt inlägg e ganska så J_A meningslöst! :fatta!
Hehe.. ja, för det är ju definitivt inte menigslöst att hålla på å jävlas bara för att låta mycket på tomgång!?? Växla ner vetja! :huvet
 
badcat skrev:
Hehe.. ja, för det är ju definitivt inte menigslöst att hålla på å jävlas bara för att låta mycket på tomgång!?? Växla ner vetja! :huvet


knappast dit problem då du inte e tvingad o läsa min tråd,
kanske borde lyssna på dig själv o dina egna kommentarer ::Växla ner vetja! :huvet
 
Back
Top