slip on -> modda förgasarna??

DJ Berndt

-saviour of the universe-
Gick med
25 Apr 2005
Hoj
gsx-1100E -82, zx9r -01
tjenna alla glada!

köpte en ny skrevraket i form av en thundercat ganska billigt förra hösten och där satt en ART slip on, eller bolt on (vet inte vad skillnaden är) monterad.
hojen är ganska slö upp till 9-10k rpm innan det börjar hända något. men så fick jag berättat för mig att man kunde lämna in den för ombestyckning av förgasarna och att detta skulle råda bot på saken. stämmer det och i så fall hur går det till? vad ska man tänka på? kan det tom. ge motsatt effekt? någon som kan rekommendera något bra ställe i lund att lämna in den?

vh /daniel

DJ Berndt skrev:
tjenna alla glada!

köpte en ny skrevraket i form av en thundercat ganska billigt förra hösten och där satt en ART slip on, eller bolt on (vet inte vad skillnaden är) monterad.
hojen är ganska slö upp till 9-10k rpm innan det börjar hända något. men så fick jag berättat för mig att man kunde lämna in den för ombestyckning av förgasarna och att detta skulle råda bot på saken. stämmer det och i så fall hur går det till? vad ska man tänka på? kan det tom. ge motsatt effekt? någon som kan rekommendera något bra ställe i lund att lämna in den?

vh /daniel

ART säger klart och tydligt att man inte ska behöva göra nån ombestyckning av förgasare. Men de vette fan...

någon som har egen erfarenhet av ART? behöver man ombestycka, eller behöver man inte?
säljaren sade till mig att där var en del att ge vid ombestyckning :confused: .. så man är ganska glad i hågen och ser fram emot att få några kusar fler denna säsongen! :banana

Ljuddämparmärke spelar mindre roll då de gör samma jobb typ (hörs mer / ger lite mer effekt).

Ska du ha mer effekt så är ett byte av grenrör lämplig där finns oftast mest att hämta.

DJ Berndt skrev:
någon som har egen erfarenhet av ART? behöver man ombestycka, eller behöver man inte?
säljaren sade till mig att där var en del att ge vid ombestyckning :confused: .. så man är ganska glad i hågen och ser fram emot att få några kusar fler denna säsongen! :banana

Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT