Slip-on gsx-r 750 -00

Grrrooov

Medlem
Gick med
5 Apr 2003
Hoj
Husa 650, Husqvarna Örnen, M30 Delux. NV10.
Köpte en gsx-r 750 -00 idag med powercommander och helsystem från arrow. Den var körd i bänk, sen har killen bytt ljuddämparen på den. Det sitter ett bos på nu och innan hade allt varit från arrow.

Vad gör jag åt detta för att få fram den rätta effekten igen?

Köper nytt slip-on och får bänka eller bara bänkar med nya?

Den låter verkligen ingenting med det som sitter på nu, min förra med originalavgas och slipon kändes nästan vassare. Ljudet kanske gör en del förstås.

Har för mig att jag sett något akra slip-on som ska väsnas omkring 105db.

Någon som vet om det kan heta evolution nånting eller vilket det var jag sett?

Skillnaden i flöde mellan olika slutburkar är rätt marginell så du lär inte behöva bänka om den.

Akra evoultion är troligen inte ett dugg ljudligare än bos (som för övrigt är kända för att döna massor). Säker på att du inte har någon buttplug eller annat skit installerat i bosen? Kolla om det är möjligt att demontera bakre väggen på en del ljusämpare är denna utbytbar för att ge olika mängd ljud.

Men min bos är tyst som ett original om man jämför med min förra som satt ett ixil på. Det är fritt flöde i denna bos men den är rätt lång. Inne i den ser man liksom som fyra väggar som buktar inåt lite som kanske blockerar något men inget som skulle kunna få den att döna mer...

Borsiin JR skrev:
Skillnaden i flöde mellan olika slutburkar är rätt marginell så du lär inte behöva bänka om den.

Akra evoultion är troligen inte ett dugg ljudligare än bos (som för övrigt är kända för att döna massor). Säker på att du inte har någon buttplug eller annat skit installerat i bosen? Kolla om det är möjligt att demontera bakre väggen på en del ljusämpare är denna utbytbar för att ge olika mängd ljud.

Prova moto-gp typen utan ljuddämpare så får du mer ljud men förmodligen mindre effekt.

Grrrooov skrev:
Men min bos är tyst som ett original om man jämför med min förra som satt ett ixil på. Det är fritt flöde i denna bos men den är rätt lång. Inne i den ser man liksom som fyra väggar som buktar inåt lite som kanske blockerar något men inget som skulle kunna få den att döna mer...

Provade att plocka bort lite material ifrån den men jag vet inte, det saknas vridmoment. Får väl försöka plocka ihop den igen. Den heter BOS GP-1. Känner någon igen den?

Superbike Roger skrev:
Prova moto-gp typen utan ljuddämpare så får du mer ljud men förmodligen mindre effekt.

Inget fel på Bos dämparna, oftast är dom mkt tysta.
Ska vara ett rakt perforerat rör när du tittar i ljuddämparmynningen, finns en extra insats till Bos men det ser du tydligt.

Grrrooov skrev:
Provade att plocka bort lite material ifrån den men jag vet inte, det saknas vridmoment. Får väl försöka plocka ihop den igen. Den heter BOS GP-1. Känner någon igen den?

Ta en bild på ljuddämparmynningen så får vi se om det är några konstigheter...

Grrrooov skrev:

Nyheter

Pressmeddelande 2026-08-05F...

Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...