Slip on/Bolt on hjälp för ZX12R

Zet@

Jo...
Gick med
21 Jun 2005
Hoj
Bulle
Nu dök problemet upp, ska välja Slip, bolt on till 12:an. Räckte att köra en säsong med orginal. Behöver nu någon eller några som tipsar mig om vilket som skriker bäst helt enkelt. Kan inte påstå att jag hittade nått vettigt om detta när jag sökte, så folk med tolvor eller ni som vet, ge mig nått att gå på.

Har inte hört så många 12:or men en snubbe som bodde i samma hus som jag bodde i förut hade ett Jardin på och det lät SATAN högt och maffigt.

snabbåka skrev:
Har inte hört så många 12:or men en snubbe som bodde i samma hus som jag bodde i förut hade ett Jardin på och det lät SATAN högt och maffigt.

Noterat :) Har träffat på en som körde med yoshimura tri oval kolfiber variant, blev inte spec imponerad av själva ljudet, samma typ av slip on lät faktiskt 10ggr bättre på en gixxer 750.. Och sen har vi yoshi´s RS 3 variant, som jag har förstått ska va den tystaste. Akrapovic vilket känns vanligt har ännu inte imponerat på mig oavsett vilken hoj det har suttit på...
Dagens i lands problem.

Zet@ skrev:
Nu dök problemet upp, ska välja Slip, bolt on till 12:an. Räckte att köra en säsong med orginal. Behöver nu någon eller några som tipsar mig om vilket som skriker bäst helt enkelt. Kan inte påstå att jag hittade nått vettigt om detta när jag sökte, så folk med tolvor eller ni som vet, ge mig nått att gå på.

12:an bör definitivt bänkas om du sätter på bolton. Den går väldigt snålt annars och det är stor risk att du får en ojämn tomgång och en orolig motor under 3000 varv.

En annan sak värd att tänka på är att 12:an har katalysator i röret före ljuddämparen så det är inte vilka dämpare som helst som funkar. Det finns en risk för att bränna bolton-ljuddämparen, så ett helsystem är att föredra. Och som tidigare nämnts så ska man bänka den efteråt.

bolton zx12r

Zet@ skrev:

tjabba

jag hadde ett ART-kolfiber slipon på min ,
som jag köpte på ebay för 1100kr inkl frakten , sålt nu .
det lät för högt för mig , så nu har jag orginal igen .
hojen känndes svagare i mellanregistret åxå ,
mvh alias zx12r

Helsystem har jag haft lite grann i åtanke,verkar ju dumt om saker i ting blir ihjälbultat i onödan... men just nu lät ju ART slip on:et som en klar vinnare, finns inget bättre när folk tycker att det låter för högt :yoparty Brist på olika märken när det gäller ljuddämpare råder ju inte, nån med erfarenhet av muzzus grejjer?
Tack med för "keep in mind" sakerna.

Nyheter
Premiär för Östgöta Dundret

Under 1940 talet var Finspå...

Ny 500-kubiks retro från Honda

Efter rykten om en ny retro...

Nya BMW S 1000 RR tar form

Redan i maj 2025 gav BMW me...