Slingriga vägar i skåne?

User123

Medlem
Gick med
30 Jul 2003
Hoj
Ingen
Hej, Snart flyttar jag till Löddeköpinge (1,5 mil norr om Lund). Jag har varit där och köpt hus m.m, och det är ju helt platt, öde, öken :)
Hur långt behöver man åka för att få lite skog? Har ni tips på slingriga vägar så nära Lund som möjligt?

cRoC skrev:
Hej, Snart flyttar jag till Löddeköpinge (1,5 mil norr om Lund). Jag har varit där och köpt hus m.m, och det är ju helt platt, öde, öken :)
Hur långt behöver man åka för att få lite skog? Har ni tips på slingriga vägar så nära Lund som möjligt?

Skog finns det ingen i skåne.. lite träd kan man hitta.. =)
Vid klågerup börjar kanonvägar som sträcker sig ända till sjöbo.. (kolla på en karta) där har vi kört mycket..

/KetogaN

PS. se upp för traktorer och vilt bara.. *LOL*

cRoC skrev:

Platt o öde rockar, träd är hårda o mest i vägen. =)

cRoC skrev:
:D

Ska kika på kartan!
Både SMC och Ducatiklubben har kartor med bra MC-vägar utmärkta. Annars är det väl bara att ansluta till någon av de "allmänna" körningarna som brukar annonseras på forumet.

Gazza med RR på onsdagar så blir det kurvkurv.
Samling i Staffanstorp under sässong.

Vi är några som bor i Löddes närhet (Hofterup, Annelöv, Kävlinge o Billeberga).
Kanonvägarna börjar i Annelöv eller Staffanstorp! :Bugar
Välkommen!

Jag är mer än gärna på, men risken att jag försvinner i er backspegel är nog ganska stor? :tungan

Förresten, är Malmös bana närmst? Är sugen på att börja köra lite på skojs skull med lillmoppen. Finns det tider då jag kan köra med nybörjare? Har inte kört hoj så länge och är inte sugen på att bli omkörd av 1000ccare i kurvorna :)

cRoC skrev:
Förresten, är Malmös bana närmst? Är sugen på att börja köra lite på skojs skull med lillmoppen. Finns det tider då jag kan köra med nybörjare? Har inte kört hoj så länge och är inte sugen på att bli omkörd av 1000ccare i kurvorna :)
Då ska du ställa dig i kö hos www.sydskanesemse.nu anmäl dig via mailen och håll tummarna, vi har allt ifrån nybörjare & RR förare, en 125:a funkar rätt bra på SRW

cRoC skrev:
Förresten, är Malmös bana närmst?
Knutstorp ligger väldigt bra till för dig. Bara tre-fyra mil.

cRoC skrev:
Okay! Min hoj är bara att ta ut på banan och köra, eller krävs det något?
På SRW så har medlemmar förtur, på Knutstorp så måste du ha RR Licens eller köra på SMC dagarna, Bike Events eller liknande.

Nyheter
Mälaren Runt #40 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti kör...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP

För att fira den trefaldige...

Dragracing-EM på Tierp Arena 7-10 augusti

Den 7–10 augusti 2025 förva...

Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!