Slingerbulten på SUB 5!!! (FILM)

mankan skrev:
Fasen, det ser ju ut som en film man kör i dubbla hastigheten :näsblod
Jag körde bulten förra veckan på 7 minuter och tyckte det var hyfsat, men här ligger man i lä (och kommer medvetet att fortsätta göra det)...

en jobbarkompis kör på 8 min, med en Seat Toledo :tungan

Fan här sitter man ett satans modem när DanTheMAn piskar bulten...

jag kommer hem till helgen Dan så får du visa hur bulten skall tas. Men i morgon är jag kung på gotland ring.

yeah right... att jag skulle bli kung

Runken skrev:
Fan här sitter man ett satans modem när DanTheMAn piskar bulten...

jag kommer hem till helgen Dan så får du visa hur bulten skall tas. Men i morgon är jag kung på gotland ring.

yeah right... att jag skulle bli kung

Allting e faktiskt MC-Varuhusets personals fel ska du veta :) Det var när jag träffade dig och den där andra liraren och hörde han prata vilt och brett om DTM som jag kontaktade honom via PM och frågade om dom på MC-Varuhuset bara pratade pratet eller om han kunde gå gången oxå.... :hihi

DTM kunde gå gången!

Borde jag förexten lägga ut en varning ang. dig eftersom du snart e Polis ? :tungan

DanTheMan71 skrev:
Tjena grabben.Det var ett tag sen.Anade att det var du som bredde på när Roller sa att nån på MC varuhuset "snackat"
Haka på ut o kör i veckan !!

ja... jag är en riktig gooltupp :tungan

jag kommer upp från gotland till helgen. Då har jag kört på ringen och borde således kunna hyvla mitt personbästa på bulten med någon sekund. dessutom har jag ju sportdäck numera och inte touringdäck :hihi

SENSEI skrev:
... som blir omkörd av killen framför. Duccen ökar och börjar jaga...

Det är väl just dessa situationer som jag tror skapar mycket onödiga problem och risker, när någon som inte är så van börjar jaga en mer van förare. Kan lätt sluta i katastrof.. många förare har svårt att svälja stoltheten och väljer istället att utsätta sigsjälv och andra för livsfara. :7peta

303 skrev:
Det är väl just dessa situationer som jag tror skapar mycket onödiga problem och risker, när någon som inte är så van börjar jaga en mer van förare. Kan lätt sluta i katastrof.. många förare har svårt att svälja stoltheten och väljer istället att utsätta sigsjälv och andra för livsfara. :7peta

Prexist.... Det e dumt att göra så... Tyvärr så ser man det dagligen :( Det e som att det e nån slags prestigekamp ibland.... :arsele

Dom softaste körningarna e i goda vänners lag egentligen när ingen känner att den andra skall brösta sig el. dyl. :tummenupp

Mattias, DTM och jag hatar varandra! Vi SKA bara om till varje prix när vi kör!!!!! Det e ett hevlete "out there"!

Last edited:
Det går unden, Min enda kommentar ang körningen : )

Men förstår varför ni måste köra så fort på den vägen!
Ser och käns säkert som att åka på E4'an i lagliga farter.
Finns det inga kurviga vägar där liksom kurvorna sitter ihop med varandra så det blir lite mera svängade i sthlm som ni kör på?

Så när kommer turen tillbaka då Roller?

ReDan skrev:
Det går unden, Min enda kommentar ang körningen : )

Men förstår varför ni måste köra så fort på den vägen!
Ser och käns säkert som att åka på E4'an i lagliga farter.
Finns det inga kurviga vägar där liksom kurvorna sitter ihop med varandra så det blir lite mera svängade i sthlm som ni kör på?

Så när kommer turen tillbaka då Roller?
Lagliga farter? Sånt har jag bil till.

303 skrev:

Hmm jo det är mycket sant..
Vet nu inte om detta var ett pekfinger mot filmningen... Killen hade omöjligt kunnat se hojen med kameran... Den hade paserat någon minut tidigare..
Dessa situationer uppstår ju dagligen när man är ute och åker. Mindre rutinerade försöker hänga på mer rutinerade... Det är inte alls bra.
Jag softade ju ner när jag kom bakom honom. Hade jag försökt köra om han så hade det troligen slutat illa... Fick nästan ont i magen när jag åkte bakom han... Var så att man bara väntade...

Så här är det, kör inte fortare än du klarar av, kör man snabbare än en hög femma på bulten så är man utkvalad och måste genast skaffa B-Licens :tummenupp

GSXR1100R skrev:
Så här är det, kör inte fortare än du klarar av, kör man snabbare än en hög femma på bulten så är man utkvalad och måste genast skaffa B-Licens :tummenupp
Var går gränsen för en låg femma och en hög femma???

Coola Ola skrev:
Kompis, du har förstås mätt upp sträckan med måttband så du vet att det är 12,00 km? :tungan

Sist jag mätte bulten var när jag var 14 och då var den grymt lång och bred!!!!

Nu har jag mätt igen med tripmätaren och den var 12km.... men det kan diffa på 99 meter (tripmätaren e inte exaktare än så).

Last edited:
GSXR1100R skrev:

Hur kan man bli utkvalad när man är snabb? Eller är det så ni i erat ERF-team kommer uppleva den kommande helgen?
Snabba som fan i eget tycke men ändå utkvalade.

RoLLER skrev:
Sist jag mätte bulten var när jag var 14 och då var den grymt lång och bred!!!!

Nu har jag mätt igen med tripmätaren och den var 12km.... men det kan diffa på 99 meter (tripmätaren e inte exaktare än så).

Justering: Jag har precis kontrollerat mitt ur (gjort en recalibrator för omdrevning). Har kört en känd frekvens mot mätaren och kontrollerat resultatet noga. Hastighetsmätaren (& därmed trippen) visar mellan 9 och 12% fel över området jag tog 12 punkter över denna skala. :fakta

Det visste man ju innan även om man inte var helt säker.. vad som var mer överraskande var att RPM klockan visade också härrans massa fel. 11300 på min klocka är 10000 i verkligheten (!) :rolleyes:

Nyheter
Fat Boy Gray Ghost – 35 år efter Terminator 2

2025-års Fat Boy Gray Ghost...

European Bike Week: 2-7 september 2025

Under veckan den 2 – ...

Michael Schumachers Honda Fireblade såld på auktion

Michael Schumachers Honda F...

Dags för Mälaren runt 2025 – 16 augusti

Lördagen den 16 augusti 202...

Retrohoj från Honda presenterad på Suzuka

Under 46:e Coca Cola 8-timm...

Sandvikens franskaste Triumph