Slingerbulten på... FORTIGAST!!!

Caffe skrev:
Den kan jag svara på tror jag :)

För att det är kul, det ger lite av en kick.

Njutning!

Ska man bara transportera sig från A till B så tar man bilen.

För du mena varför man kör fort antar jag?
*kram*

Jag tror faktiskt att hon menar varför man tar tid på allmän väg.
 
HW skrev:

Där ser du HW. Pojkarna åker ner på era s k övningar för att lära sig en massa cirkus-konster i våldsamma farter. Sedan hem till hufudstaden för att tävla på våra allmäna vägar. Är det så vi skall fostra dagens ungdom? Och hur rimmar det med våran nollvision? Tvi!!!! :hihi
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tror faktiskt att hon menar varför man tar tid på allmän väg.

Det var det säkert ja.

Jag har en teori om äldre mäns längtan efter den unga rebellens liv och leverne.

Är man uppväxt på Uggla och Thåström-lyrik så måste man ju flippa ur lite någon gång.
Själv är jag ju fortf 20+ så det är ju bara en teori om "dem där" :rolleyes:

Sen har de ju redan levt sina liv när de är så lastgamla så de har ju inte lika mkt att förlora som oss unga friska påläggskalvar.
 
Bikerbitch skrev:
Jag har bara en enkel fråga. Varför?

Jag är inte tillräckligt utbildad i ämnet för att kunna svara på det ett bra sätt men det finns en artikel i senaste Bike som är mycket bra. Läs den. Där står det oxå att Anna Dåderman som är docent i psykologi vid Stocholms universitet har forskat kring ämnet "High Sensation Seekers". Hon kan garanterat hjälpa dig.

Varför nöjer sig vissa med att samla frimärken medans andra hellre sysslar med t ex basejumping? Alla har väl inte samma behov antar jag.
 
OLJEKYLD GSXR skrev:
Jag tror faktiskt att hon menar varför man tar tid på allmän väg.

Då får hon väl skriva det så man förstår. Varför kan ju betyda mycket i det här sammanhanget. Men det e väl samma sak där. Man måste nog vara psykolog för att förklara det på ett vettigt sätt.

Men min "snabbteori" är:
Människan har sen urminnes tider fascinerats av att tävla mot klockan.
Jag kan minnas att det alltid, enda sen jag va grabb har pratats om hur fort han/hon körde till Göteborg. Eller körde till landet i Mora på ditten eller datten tiden.

Att ta tid e väl inte ett nytt fenomen?
 
Den största kicken jag fått är på bana, trots att det inte gick speciellt fort.
Klart det är kul att rejsa och köra fort, men varför låta gatan bli en allmän lekplats? Kör på bana istället, där kan ni pressa skiten ur era hojar men ändå ha stora marginaler om ni kör av. Dvs, ni krockar inte med träd, bilar, älgar eller andra hårda saker.

Tänk om det går åt helvete en dag...?



@Pejo: Varför inte? Alla gör ju som dom själva vill naturligtvis. Men när det gäller allmäna vägar så kan även oskyldiga bli drabbade.
 
Varför vs Varför inte?

Varför röker folk? Passiv rökning är inte heller bra.
Varför dricker vi alkohol? Inte heller nyttigt, och man hittar på dumma saker.
Varför kör vi för fort på allmän väg? Inte direkt nyttigt det heller.

Att hitta förklaringen till varför / varför inte, är nog helt omöjligt. Men jag gissar på:
1) Kul som f-n
2) För att man kan
3) För att man inte "får"
4) Liten snopp
5) Söka uppmärksamhet

Mvh
//David (Notorisk buskörare).
 
OT:

Bikerbitch skrev:
@Pejo: Varför inte? Alla gör ju som dom själva vill naturligtvis. Men när det gäller allmäna vägar så kan även oskyldiga bli drabbade.

Fanns det möjlighet att på ett smidigt försäkrat sätt åka på bana så skulle jag göra det, ofta. Åka "åt helvete för" fort på landsväg är ett substitut.
 
Pejo skrev:
OT:
Fanns det möjlighet att på ett smidigt försäkrat sätt åka på bana så skulle jag göra det, ofta. Åka "åt helvete för" fort på landsväg är ett substitut.

Ja, det är ganska så osmidigt att ta sig till banorna. Men krämar man fullt så är man ju i Karlskoga på nolltid..
 
RoLLER skrev:
Men min "snabbteori" är:
Människan har sen urminnes tider fascinerats av att tävla mot klockan.
Jag kan minnas att det alltid, enda sen jag va grabb har pratats om hur fort han/hon körde till Göteborg. Eller körde till landet i Mora på ditten eller datten tiden.

Att ta tid e väl inte ett nytt fenomen?

Jag ställer mig framförallt tveksam till att officiellt gå ut med tiden, och outa den med en film.

Dina videos är bra roller, men just den här typen av filmer tycker jag personligen är mindre bra att publicera eftersom det enbart leder till att en massa fuckos ska försöka slå tiden. Vad är egentligen skillnaden mot en ghostrider-film? Det brukar bara sluta på ett sätt, men jag hoppas innerligen att vi inte komma få sen en film i first-person perspektiv där föraren kör ihjäl sig under sommaren. Det var f.ö. likadant på bogesundsvägen under 80-talet, men då fanns inte internet och billiga vidjokameror. Allt givetvis imho.
 
Bikerbitch skrev:
Ja, det är ganska så osmidigt att ta sig till banorna. Men krämar man fullt så är man ju i Karlskoga på nolltid..


Men då är vi ju där igen, snabbast till Gelleråsen. Jag tror att jag kan köra den sträckan på mindre än 1:30. Nån som är snabbare?
Allt är ju en gråskala, "de flesta" kör såklart förfort på allmän väg och sen vill man ju gärna berätta hur snabb man är. Sen kan det alltid gå lite fortare. Osv.

Men JP, du har såklart en poäng.
 
jP skrev:
Jag ställer mig framförallt tveksam till att officiellt gå ut med tiden, och outa den med en film.

Dina videos är bra roller, men just den här typen av filmer tycker jag personligen är mindre bra att publicera eftersom det enbart leder till att en massa fuckos ska försöka slå tiden. Vad är egentligen skillnaden mot en ghostrider-film? Det brukar bara sluta på ett sätt, men jag hoppas innerligen att vi inte komma få sen en film i first-person perspektiv där föraren kör ihjäl sig under sommaren. Det var f.ö. likadant på bogesundsvägen under 80-talet, men då fanns inte internet och billiga vidjokameror. Allt givetvis imho.

Jag kan inte bestämma mig vad jag tycker i den frågan. Kul som fan att titta på filmerna. Visst var och en bestämmer själv hur fort man ska köra och att sina krascher pga för hög fart inte kan skyllas på andra. Men man får nog tänka längre än så. Man kan inte räkna med att en 20 åring med nytt kk är så klok och kör så behärskat som en 35 åring med många år gammalt kk. Det finns många som inte kan kontrollera sig och därför kör över sin egen förmåga. Det är lätt att vara efterklok. Men det är tyvärr många mc förare som aldrig får den chansen.

\Masonit
 
Bikerbitch skrev:
Men krämar man fullt så är man ju i Karlskoga på nolltid..

Det e ju rent vansinne att kräma på fullt på almänna vägar! Tar det nolltid? Fan det måste jag slå asså!!!!! :huvet
 
jP skrev:
Jag ställer mig framförallt tveksam till att officiellt gå ut med tiden, och outa den med en film.

Asså det e ju det jag tänkt både 1, 2 och 23 ggr oxå. Jag kan iofs ta bort klockan asså.... Det e nog bara ett onödigt inslag fan.
 
RoLLER skrev:
Asså det e ju det jag tänkt både 1, 2 och 23 ggr oxå. Jag kan iofs ta bort klockan asså.... Det e nog bara ett onödigt inslag fan.
Mina pennies...

Tror jag är en bra idé, och ett förslag till, klipp bort nån sekvens också så det inte blir exakt sträcka A till B varje gång, då blir det lite jobbigare även om man vill klocka hemma. Visa lite skön åkning utan tidtagning är på sin höjd lite omoraliskt (att bryta hastighetsgränserna ;)) men de "svagsinta" i vår MC värld har inte längre en utmaning att anta. Det är nog det momentet som sticker i ögonen mest på oss som "besvärat" oss? För varje film kastas en handske som i värsta fall nån med taskig koll tar upp. De flesta av oss pallar att titta utan att känna att vi måste slå några tider, men varför riskera att "hetsa" vem som helst? Det funkar ju i ett kompisgäng, där man vet vem man hetsar, men upplagda filmer på weben kan ju nå lite fler...
Sen vore det kul att se fortsättningen på RoLLERs skolserie, det var helsköna filmer!!!
/Hasse
 
Nyheter
Tierp Arena värd för EM i Dragracing

Den 7–10 augusti 2025 förva...

120 unga motocrosstalanger från hela världen möts i Uddevalla

Screenshot Den 16–17 aug...

En vecka kvar!

Nu är det exakt en vecka kv...

Farligt vilseledande alkomätare på marknaden

Ett stort oberoende test ut...

Specialbyggd Yamaha XSR900 GP hyllar Rainey

För att fira den trefaldige...

Vi provkör Indian Sport Chief RT

I Allt om MC nummer 8 som k...

Ducati 996 SPS – fabriksny 99:a – såld för rekordsumma

När en hojfirma i Tombolo i...

Äldre än en gentleman

Vi har fotograferat en 100 ...

MV Agusta återgår till 100% eget ägande

MV Agusta Motor S.p.A. till...

MV Agusta åter självständigt

MV Agusta Motor S.p.A. till...

Back
Top