Slide?

Supermoto skrev:
Som vanligt lägger sig en fin arom av korrekthet och riktiga svar/förklaringar i en tråd där gurun varit :bow

Jag håller med. Jag själv kör _nog_ långsammare med slide än utan. Slide'a gör jag hellre än bra men endast på träning eftersom jag som sagt är långsammare när jag slide'ar.
De enda jag kan komma på som tjänar på slide'ar, på den rakade (gipsade) armen, är #1 JE och Per (var det väl?) something på 380'n som gör det jäkligt snyggt _varje_ gång. Per står nog ensam för ~90% av de svarta spåren på Täby Gocartbana (INTE i sthlm!). Resten står vi övriga för och de uppstår mest vid highsider's osv :crash :crash

ja Per Something heter jag.....typ :crash

för att tjäna något på att sladda in i kurvorna måste man ju våga hålla sladden nästan ända in till kurvans apex......känns fördjävla gött när man får till en sån perfekt slide med fotpinnen nästan i backen :D
dom som avslutar sladden för tidigt åker ofta ut rakt fram nån meter el två i kurvorna och lämnar en fin lucka för omkörning......tack o bock säger man och glider förbi på innern.

Fråga inte Leffe hur han vurpade. Han kommer ju inte ens ihåg att han körde i Lördags
Han slog ju hyvvet också så han hade ett närminne på en minut Så han frågade vad som hade hänt typ 20 ggr på en timme.

Jag tror inte man ska tänka så mycket när man kör. Det är bara att köra ofta och köra fortare så löser det sig nog av sig själv.

Nyheter
Brembo inför nya Hyction‑bromsskivor i WorldSBK 2027

Brembos nya carboceramiska ...

Ducati lanserar Desmo450 EDS

Ducati lanserar Desmo450 ED...

Custom Bike Show 2026

I år var det 52a gången Cus...

Gotland Ring Bike Week ´26 går mot deltagarrekord!

Med en månad kvar är det gl...

Från familjeföretag till modern motorhub – Ljunggrens Motor växlar upp

I motorvärlden finns det ha...

Inga mirakelbatterier ändå?

Rabalder kring Verge: Har s...

Custom Bike Show på lördag!

På Sveriges nationaldag, nu...

Bilder från DGR 2026

Den 17 maj kördes The Disti...

ZXMOTO – nytt mc-märke i Sverige

PRESSMEDDELANDE, Köpenhamn,...

Gotland Ring Bike Week, välbokat trots turbulens i bolaget!

Det är med glädje vi pratar...

Back