Slicks - utläsa ålder, betydelse

repan

Gudomlig sporthojare
Gick med
17 May 2004
Hoj
Kawasaki
Det jag undrar är om man kan utläsa åldern på däcket genom någon sorts beteckning eller nått. Sen undrar jag vilken betydelse åldern har på prestandan. Typ, "ett däck från 2009 är bara att kasta". Hur "gamla" däck kan man tävla med på rookie nivå?

vecka+årtal brukar stå på de flesta däck. vi hade vissa framgångar i ERF i år på däck ifrån 07. så bara kör å se glad ut.

vecka+årtal brukar stå på de flesta däck. vi hade vissa framgångar i ERF i år på däck ifrån 07. så bara kör å se glad ut.

App app app! Erom eldre enn 4 veckor är det okörbart juh!!!

NOT!! Hittade ett set gamla Rennsport från 06 som jag låg och tränade på i våras: Inte ett släpp under 17 pass!!!

TJÖR!

Det finns många myter, och mycket sitter i huvudet. "Vet" man att ett däck är halt, då är det halt, oavsett ålder. "Vet" man att det är ett jävla grepp så är det det, oavsett ålder. I princip, på rookienivå.

Det finns många myter, och mycket sitter i huvudet. "Vet" man att ett däck är halt, då är det halt, oavsett ålder. "Vet" man att det är ett jävla grepp så är det det, oavsett ålder. I princip, på rookienivå.

Hur däcket förvarats påverkar en hel del.

Har det legat i i växthuset och haft det rejält varmt och solsken konstant så kanske det inte är bästa alternativet.
Har det förvarats i sval lokal betydligt bättre skick på det.

Nyheter
Hojmys i Ugglans Park

Ända sedan början av 90-tal...

MC-mässan 2026

MC-Mässan är tillbaka 23–25...

Bike kör Stark Varg EX!

Under hösten kommer Bike gö...

Customhoj Bike Show 2026

Den 23 till 25 januari körs...

Racing på Kjula Dragway till helgen

Den kommande helgen (23-24 ...

Harley-Davidson och MotoGP lanserar Harley-Davidson Bagger World Cup