Slicks till motard!?

Lindquist

TeamLindquist.se
Gick med
20 Mar 2009
Hoj
690 SMC-R
Hej!

Hur är utbudet på slicks till motard?
Vilka däck kör ni på? Finns ntec i 160 bredd?
Ge mig tips! :tummenupp

Linkan

Utbudet är bra. :) Hur har du tänkt använda hojen? Bara asfalt eller grus också?
Bara asfalt och en tung hoj som 690 så kan du nog köra samma däck som de kör på i 250, eller nåt hårdare motardslicks.
Annars rekommenderar jag Dunlops mjukaste fram, grymma! :) Och bak funkar Dunlop, Michelin, Bridgestone mm.

Last edited:
Jag ska ha slicks på bana. Inge grus.
Sen så blir det gatdäck på gatan. För visst är 690smc 10an slanglös?

Isf får du kanske bättre svar i racingforumet, det finns ju en KTM 690 cup, de har säkert koll på bästa däcken för det ändamålet.

Jag ska ha slicks på bana. Inge grus.
Sen så blir det gatdäck på gatan. För visst är 690smc 10an slanglös?

Jag rekade med pojkarna som kör 690-cup när jag var inne på det. Och de flesta verkade kötta på 180-däck och låta profilen bli lite odd. De hävade iaf att du får ner tillräckligt med gummi för att greppet räckte ändå, och 180-däcken skulle va billigare och lättare att få tag i.

Jag kör på bridgestone 160 slick på både motard och rgv´n. Funkar fint. Annars finns väl de flesta slicksen på vanlig bredd även på 160? Hör med 250 förarna vad det kör på om du ändå inte behöver ha nånting skuret.

180 på motard lät jobbigt?

Last edited:
Säljes: sprojlans nya Bridgestone 250GP-slicks. Köpta för att ha på min 690 i 690-cupen. Ser ut som det dröjer lite innan jag kör där igen och då kan de lika gärna få bli använda på riktigt.

Jag har två stycken Bridgestone bakdäck. Nya, inplastade men en hård variant, kommer inte ihåg specifikationerna i huvudet. De kan du få köpa för en billig penning. Dessutom lite begagnade Dunlop-slicks både fram och bak.

Nyheter
Nicky Hayden-specialversion – såld för 2,5 miljoner

En exklusiv motorcykel med ...

BMW Motorrad Vision CE

På IAA Mobility 2025-mässan...

Höstrusch för våra fotografer

Inte bara sommarmånaderna, ...

Jonathan Rea avslutar sin racingkarriär

Efter nästan två decennier ...

Yamaha debuterar med V4 i MotoGP

Yamaha har meddelat att för...

Hojmys i Ugglans Park